Tråden om motorcyklar

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Klankedinken »

Jag har en skeppshult cykel!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Ska jag blåsa mina sparpengar och köpa mig en sprillans ny Honda? Den kostar "bara" cirka 75 000 kronor.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36679
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om motorcyklar

Post by memphis »

Nej gör inte det Fantasio. Vart ska du ha motorcykeln i så fall? Finns det garage?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Det är problemet, det är ont om garage här innanför promenaderna (centralt). Förut bodde jag i södra delen av innerstaden och hade en bra garageplats. Men jag vill ha en motorcykel igen. Vill ha, vill ha, vill ha!
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Klankedinken »

Låt den stå ute.. Det är mycket coolare på det viset.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Jag är så sugen på att börja åka hoj igen. Jag vill ha nytt, inget begagnat jox. Jag kan köpa den jag vill ha för 75 000 och sälja den för kanske 40 000 efter några år. Jag kastar ju inte pengarna i sjön, blir bara av med en del av mina besparingar. Fast jag måste köpa skor, handskar och hjälm. Jag litar inte på min gamla störtkruka, de har väl ett bäst före-datum. Jag skulle även vilja ha ett nytt allvädersställ, då det gamla satt rätt illa på mig. Ska i så fall köpa ett med ryggskydd, det saknar stället jag har i förrådet. Det springer lätt iväg, för en bra hjälm kan kosta över 5000 kronor.

Jag kollade som hastigast och en hjälm av märket Arai går på minst 5000 kronor. Tror den jag vill ha, i starkt "lysande" gult, kostar nästan 7000 kronor. Saftigt!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Zoidar »

Motorcykel har högre risk än bil, man sitter oskyddad. Vill inte dra upp skräckhistorier, men min brors väns pappa körde ihjäl sig på motorcykel. Fast om man verkligen brinner för det är det ju något man kan lägga sina pengar på, tycker jag. Pengar ska ju användas.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Jag tror jag avstår. Men drömma kan man ju göra. Får väl börja spela på Lotto.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Jag har pratat motorcyklar med min före detta arbetskamrat idag. Han har några stycken avställda på sitt lantställe, bland annat en mindre Honda. Han har åkt hoj sedan åttiotalet, men har inte åkt de senaste åren. Vi var överens om att Honda gör de bästa hojarna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Jag har en vän som är miljonär. Det är faktiskt sant. Han har flera gånger sagt att han vill hjälpa mig med en ny motorcykel, men jag har sagt nej. Det är för mycket pengar. Jag vill inte ha allmosor, jag vill inte stå i tacksamhetsskuld till någon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Eftersom man inte fick ställa av motorcykeln under vinterhalvåret brukade jag åka oktober ut. Det blev lite kallt om fötterna minns jag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Min vän upprepade idag att han skulle kunna hjälpa mig med en ny motorcykel när han får tillgång till sina pengar. Jag har tackat nej då det är en för stor gåva. Fast visst har han råd. Jag sa åt honom att ta motorcykelkort när han åter får tillgång till sina pengar.
Post Reply