Tråden om motorcyklar

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

En rolig motorcykel är ju Hondas Monkey bike. Liten och helfestlig. En sådan kanske man skulle köpa sig. Fast en CRF300L Rally smäller nog högre.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Nej, jag vill ha en tusenkubikare med fulla kåpor och clip on-styre. Har kutsen över passagerarsadeln. Vrooom, vrooom! 200 hästkrafter, då är jag nöjd. Problemet är att en sådan hoj kostar en bra bit över 200 000 spänn.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Drömma måste man få göra. Men tänk om kompisen bidrar med en slant till en mc så kan han köpa en likadan (Honda CRF300L Rally) och övningsköra med mig. Alltid kul att ha någon att åka med. Det finns sedan länge elektronik som gör att man kan prata med varandra genom mikrofon i hjälmen. Nu löses det väl med mobiltelefon med bluetooth.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Man skulle ju kunna köpa en begagnad motorcykel, men jag vill helst ha nytt. Behöver inte vara någon värsting, men visst lockar en Honda Fireblade.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Jag har inte åkt motorcykel på snart 21 år om jag inte räknar helt fel. Jag är så sugen på en ny maskin, helst en med lite krut i. Men var skulle jag få de pengarna från? Mitt körkort = världens dyraste legitimation.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

"The Norden 901 is an exceptional adventure touring motorcycle. Powered by a smooth and torquey 889 cc parallel twin with an output of 105 hp and housed in a light steel trellis frame, the Norden 901 is the complete long-distance travel package."

Husqvarna ägs av KTM numera. Säkert fina maskiner.
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Mosbrickan »

Spontanköpte MC i april 2020. Höll på att köra ihjäl mig, det var för kul att gasa på. Sålde i våras. Inget för mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Min kompis säger sig vilja ta motorcykelkörkort. Det kan bli problem för honom att hitta en lämplig mc då han är kort. Han är sugen på samma off road-maskin som jag, men sadelhöjden är hög för att ge tilltagen markfrigång. Han kan övningsköra med mig, men då måste jag "bara" fixa fram en hoj till mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Richard »

Min favorithoj...

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Att åka motorcykel var för mig en dyr hobby. Inte klokt egentligen att köpa en mc för över 100 000 kronor. Men jag hade jobb och skötte avbetalningarna på det lån jag tog.

En sån där elsparkcykel, eller vad det kallas, verkar vara en smula farligt. Man hör ju inte när de kommer till exempel.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Klankedinken »

Richard!

Den passar bättre nu när du har gått ner i vikt!
Post Reply