Tråden om motorcyklar

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Tänk om man vinner på Svenska spel, några hundratusen. Då köper jag mig en Honda Fireblade för 240 000 kronor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

MV Agusta F4 tillverkas inte längre. Det är den snyggaste motorcykel jag någonsin sett. Enkelsving och upplagda avgasrör (under sätet/skjutskutsen).
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Skulle jag få råd med en motorcykel tror jag att jag avstår från inköp. Det är bara ett krasst inseende.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Klankedinken »

Du ska köpa en tavla med värdet 70´000.. den ska du sälja om 5 år för 2 miljoner när målaren är död!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Ja, värdet på verken går överlag upp efter skaparens död.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

En arbetskamrats svåger är från Nya Zeeland och är ett aktat namn inom mc-kretsar. Han hade ett eget stall på Isle of Man. Han har fått mig att fastna för just Honda, då det är överlägsen kvalitet på deras maskiner. Vill ju ha en för 75 000 kronor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Glidare är inget för mig förutom en modell: Harley-Davidson VRSC, V-Rod kallad. En fin maskin med en Porschemotor, en riktig rödljusracer med kraft nog att måla svarta sträck på asfalten i första växeln. En så'n vill jag ha, snälla tomten....
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 23 Dec 2021, 21:55 Glidare är inget för mig förutom en modell: Harley-Davidson VRSC, V-Rod kallad. En fin maskin med en Porschemotor, en riktig rödljusracer med kraft nog att måla svarta sträck på asfalten i första växeln. En så'n vill jag ha, snälla tomten....
Vad kostar en,?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Jag vet faktiskt inte, jag hänger inte med i mc-världen längre. Men säkert minst 200 000 spänn.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Kompisen har erbjudit sig att ge mig pengar till en hoj, men en så stor gåva kan jag inte ta emot. Jag får fortsätta drömma. Hade inte den fördömda schizofrenin kommit hade jag säkert haft en hoj idag. Jag både vill och vill inte bli återfallsknutte.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

De stora (tusen kubik) motorcyklarna har ungefär en hästkraft per kilo och det räcker och blir över kan jag lova. Jag ska bara vinna på lotto så köper jag en sådan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om motorcyklar

Post by Fantasio »

Det är önskvärt om det händer grejer när man vrider på gashandtaget. En glidare vill jag inte ha om det nu inte är en V-Rod. Drömma måste man ju få göra.
Post Reply