Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23260
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 31 Jul 2023, 19:34 Jag skulle tro att jag väger 81 kilo. Funderar på att leta fram mina svarta Fjällrävenbyxor jag har hängandes i ett skåp. Om jag har dem kvar, vill säga. De är inte så mycket använda. Jag minns när jag iklädd dem fick beröm för min stuss av en tjej på krogen. Då blev jag glad.
:lol: Just något att få beröm för det. En vän, han är helt fokuserad på sin rumpa. Skickar bilder och film på den. Han är mycket nöjd med den.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Fantasio »

Oj, det är lite knas att fota sin egen rumpa och än knasigare att skicka bilderna till någon annan.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23260
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 31 Jul 2023, 20:04 Oj, det är lite knas att fota sin egen rumpa och än knasigare att skicka bilderna till någon annan.
Ja, lite knas är det allt. Inga nakenbilder iaf.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3485
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by 1Dave »

Skulle vilja bli av med några kilon. Var iaf o tränade idag på gymmet, får se om de kan bli en vana igen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Fantasio »

Jag klagade på min stora mage på mötesplatsen och fick rådet att börja med sit-ups av en besökare. Fettet på kalaskulan går inte att träna bort med sit-uos, det handlar om att stoppa i sig färre kalorier än man gör av med. Man kan inte sikta in sig på en specifik muskelgrupp och räkna med underverk. Någon gång ska jag bli smal, men tar det lugnt med resan mot det målet. Jag dricker ju en hel del öl och det är rena rama kaloribomben vilket syns på vågen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23260
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 31 Jul 2023, 22:38 Jag klagade på min stora mage på mötesplatsen och fick rådet att börja med sit-ups av en besökare. Fettet på kalaskulan går inte att träna bort med sit-uos, det handlar om att stoppa i sig färre kalorier än man gör av med. Man kan inte sikta in sig på en specifik muskelgrupp och räkna med underverk. Någon gång ska jag bli smal, men tar det lugnt med resan mot det målet. Jag dricker ju en hel del öl och det är rena rama kaloribomben vilket syns på vågen.
Alkohol ska inte va bra för bukfettma. Kanske alkoholen?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Krokus »

Va tusan! 76,2kg imorse! Funderar på att slänga all choklad hemma och inte köpa ny.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23260
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 04 Aug 2023, 10:47 Va tusan! 76,2kg imorse! Funderar på att slänga all choklad hemma och inte köpa ny.
Vad brukar du väga?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23260
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Jag måste också styra upp båten. Blivit för mycket glass.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Krokus »

I vanliga fall väger jag 74-75kg.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by amandara »

Vad för jävla mindset ska man ha för att kunna gå ner i vikt? Jag vet allt om HUR man ska göra, men ATT göra det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Fantasio »

Jag har fastnat på mellan åttio och åttioen kilo. Men syndar med choklad idag och lite starköl. Inte bra för vikten. Men jag orkar inte ta tag i mina laster. Min mage är rätt stor, men inte längre enorm. Alltid något.
Post Reply