Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23245
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

1Dave wrote: 24 Dec 2022, 00:22
Kanske kunde testa 2000 kcal cirkus rå. Då skulle jag förmodligen vara rätt nöjd med mängden mat per dygn.

Stora problemet nu har varit att det gärna blir chips för ofta. Jobbar relativt oregelbundet pga mkt extrapass så köper gärna "moralchips" de kvällarna en får vara hemma.
Ah, det förstår jag. Inte så lätt hitta rätt rutiner när man jobbar oregelbundet. Då kanske fasta blir lite trixit?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3485
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by 1Dave »

Skulle vara om jag alltid körde fasta på arbetet. O försökte äta med sans hemma.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23245
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

1Dave wrote: 24 Dec 2022, 00:31 Skulle vara om jag alltid körde fasta på arbetet. O försökte äta med sans hemma.
Jag tänker mig att om man håller sina fastetider ska man inte behöva räkna kcal. Fast om det fungerar i praktiken vet jag inte.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23245
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

89,2kg, tyngre än på länge. Har kört 16:8 över julen och ändå gått upp. Det trodde jag inte!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Martina »

Många går upp i vikt över julen. Själv bantar jag mellandagarna till nyår. Sedan håller jag igen till trettondagen. Och sedan har det jämnat ut sig för mig.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23245
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

90,5kg nästan magisk viktökning. Ser svullen ut. Är julmaten verkligen så dålig för vikten? Har ätit julmat tre dagar i sträck. Är det mycket salt i julmat eller vad har hänt? Jag vägde 87,5kg 21e december. 3kg upp på mindre än en vecka. Snart börjar jag panikbanta!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Krokus »

74,3kg imorse. Skulle vilja gå ner lite, men det är ingen brådska.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Fantasio »

Jag har gått upp ett kilo till 84. Men bra ändå. jag har ju inte gjort något försök att gå ned i vikt, det bara blev så. Kanske är farligt om det är min diabetes som ligger bakom vikttappet.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Leakim97 »

Jag har tänkt viktminska med 6-12 kg eller något. Blir mera smal

Någon med tips? Jag kapar 30-40% på varje måltid alltså mindre frukost mindre lunch mindre middag. Kör en 5-6 pepsi Max per dag så går det lättare. Det gäller att bestämma sig annars blir det inga resultat
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23245
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Leakim97 wrote: 30 Dec 2022, 07:25 Jag har tänkt viktminska med 6-12 kg eller något. Blir mera smal

Någon med tips? Jag kapar 30-40% på varje måltid alltså mindre frukost mindre lunch mindre middag. Kör en 5-6 pepsi Max per dag så går det lättare. Det gäller att bestämma sig annars blir det inga resultat
Jag är kanske inte den som borde tipsa, då jag ändrar mig själv hela tiden, men 16:8 verkar funka.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Martina »

Zoidar wrote: 24 Dec 2022, 01:08
1Dave wrote: 24 Dec 2022, 00:31 Skulle vara om jag alltid körde fasta på arbetet. O försökte äta med sans hemma.
Jag tänker mig att om man håller sina fastetider ska man inte behöva räkna kcal. Fast om det fungerar i praktiken vet jag inte.
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Martina »

Tror tyvärr att det underlättar att räkna kalorier när man fastar. Personligen går jag inte ner i vikt om jag inte ligger på energiunderskott fastän jag fastar.
Post Reply