Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Går jag ner på detta? :geek:

Bäst vore om jag kunde låta bli nattbananerna... 🍌🍌🍌🍌

Mål 1. Smoothie = 500 kcal
Mål 2. Thaimat = 1000 kcal
Mål 3. 6 Ägg = 500 kcal

Nattmål? Mål 4. Obestämt antal bananer ≈ 500 kcal

Total = 2000 - 2500 kcal

Image
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Krokus »

Varför vill du ned i vikt? Kommer du må bättre om du väger en viss siffra?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Ställt samma fråga till mig själv. Väl fettet jag vill bli av med och då måste jag gå ner även om siffran i sig egentligen inte är viktig. Men njä bättre kommer jag nog inte må. I värsta fall mår jag sämre när jag är mer deffad. You win some and lose some. Story of life. :eh:

Egentligen ligger jag rätt bra på denna vikt 86kg. Behöver dock ha mål för att må bra. Uppnår jag ett mål, sätter jag ett nytt. Det behöver iof inte vara ett "kroppsviktsmål". Utan mål är det lätt jag kommer in i tankar att livet är meningslöst och så blir jag deprimerad.

Försöker inte du också gå ner i vikt Krokus?
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Krokus »

Bra skrivet! Jag är likadan, vill ha mål och delmål.

Jo, jag började gå ned i början av april, hade som mål att väga under 70kg i augusti. Sedan gick jag in i väggen och gick upp allt som jag hade gått ned. :?

Imorgon ska jag träna lite, om energin finns. Just nu är jag för slarvig för att försöka gå ned i vikt. Det skulle nog vara bra med lite ramar i tillvaron!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Låter bra Krokus, ramar är viktigt för mig med. Men man behöver inte ta det på dödsallvar, mer se det som en rolig utmaning.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Krokus »

Ibland undrar jag om inte Nisse pekar åt rätt håll när det gäller ätstörningar. Eller är det normalt att tänka mycket på vikt, bmi, klädstorlek och hur kroppen ser ut? Jag är inte nöjd just nu.

Tidigare idag funderade jag på när jag var nöjd med min kropp och samtidigt mådde bra psykiskt. Det var våren 2014. Då hade jag ett väldigt inrutat schema med allt. Allt! Träning, hundpromenad, mat och plugg. Däremot umgicks jag sällan med kompisar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Jag vet inte, många tänker ju på utseendet oavsett om man erkänner det eller ej. Det ska inte behöva bli ett lidande. Fast det blir lätt det om omgivningen påpekar ens utseende negativt. En vän till mig har t.ex. satt i hår och en annan pratar om göra samma sak. Tror utseendet oftare blir ett "problemområde" för kvinnor. Allt i samhället pekar på att kvinnor ska vara snygga.

Det är konstigt, men känns som jag dras med i samhällets idéer. Här om dagen läste jag om scalpmicropigmentation. :shock:

Image
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36026
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Geta »

Zoidar,

Är det inte egentligen så att du har något annat problem men att du har
fastnat i kost och motion.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Krokus »

Zoidar,

Är det som en tatuering på huvudet?

Men ja, det är väl vanligare att kvinnor "måste" vara snygga hela tiden. Som till exempel grått hår, där finns hur många färger som helst att färga över med, alltid kvinnor i reklamen. Män däremot anses vara kloka och visa om de har grått hår. :eh:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Nog delvis sant Geta.

Jo, Krokus, likt en tatuering. Lite annan teknik vad jag förstår.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Image
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Krokus »

Vägde mig i morse. 73,4kg och 77cm midjemått. Inte nöjd. Men såhär blir det när jag sitter stilla för mycket. :roll:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply