Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Martina »

När jag provade periodisk fasta och inte åt frukost var jag vrålhungrig på kvällen…min kropp vill inte bränna fett!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Martina wrote: 29 Sep 2022, 16:18 När jag provade periodisk fasta och inte åt frukost var jag vrålhungrig på kvällen…min kropp vill inte bränna fett!
Har du hittat något som funkar?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Martina »

Nej, bara kalorirestriktion funkar tyvärr! Äter ca 1700 kalorier per dag av någorlunda nyttig mat. Då promenerar jag också 5 km per dag. Har kass förbränning då jag utan promenad bränner under 1500 kalorier per dag. Ofta hungrig. Äter jag mindre går jag visserligen ner lite och sakta i vikt men upp direkt när jag ökar på maten igen. Tror nog att upprepad jojobantning sabbar förbränningen mer och mer…
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Jag är trött på räkna kcal. Tänker mer att äta mycket grönsaker och på så sätt fylla magen med mindre kcal.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Martina »

Helt rätt. Grönsaker kan man nog inte äta för mycket av. Sedan brukar jag minska på fettet i kosten då jag upplever att jag tränar bättre på kolhydrater. Men fett håller mig mättare. Tror att jag har lättare att bränna kolhydrater än fett.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by amandara »

Loppan behöver gå ner 1/3 av sin vikt. Jag behöver gå ner 1/3 av min vikt. Vi var på anicura idag och fick en genomgång om vad Loppan ska väga och hur mycket hon ska äta varje det. Det blir en stor förändring för henne. Och jag ska försöka följa med hennes viktnedgång med min viktnedgång. Sånt här är alltid svårt och krångligt. Men både jag och Loppan behöver ner i vikt det är fakta
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

88kg nu .... Några 80kg kan jag inte skymta vid horisonten.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12653
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by zoegas »

De säger att man ska tjoffa i sig frukt. Men där är mycket socker i dem. Jag tror inte på det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 03 Oct 2022, 10:49 De säger att man ska tjoffa i sig frukt. Men där är mycket socker i dem. Jag tror inte på det.
Grönsaker kan du äta i obegränsad mängd.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12653
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by zoegas »

Zoidar wrote: 03 Oct 2022, 13:07
zoegas wrote: 03 Oct 2022, 10:49 De säger att man ska tjoffa i sig frukt. Men där är mycket socker i dem. Jag tror inte på det.
Grönsaker kan du äta i obegränsad mängd.
Jag är inne på det nu. Bara stekta grönsaker, lite kryddor och nån HP sås eller så. Det går ner. Slut med pasta och sånt.

*Proteinpulver
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Krokus »

74,7kg imorse. En aning för mycket, men det har varit värre. Egentligen var tanken att träna styrka idag, men biverkningarna från vaccinet hindrar mig. Förhoppningsvis mår jag bättre på fredag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12653
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by zoegas »

Krokus wrote: 05 Oct 2022, 11:26 74,7kg imorse. En aning för mycket, men det har varit värre. Egentligen var tanken att träna styrka idag, men biverkningarna från vaccinet hindrar mig. Förhoppningsvis mår jag bättre på fredag.
Det är bara muskler alltihop. Ett knippe!
Post Reply