Hitta din talang

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hitta din talang

Post by Klankedinken »

Nobel wrote: 05 Jan 2022, 15:04 Mitt partytrick under universitetstiden var att beräkna molmassor.
På samma sätt som Rainman?
Fick du några brudar med det?

Jag har aldrig haft något partytrick och jag har aldrig letat efter brudar..
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Hitta din talang

Post by Nobel »

Brudarna FLOCKADES när jag reciterade periodiska systemet! :oops:
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hitta din talang

Post by Klankedinken »

Nobel wrote: 05 Jan 2022, 15:10 Brudarna FLOCKADES när jag reciterade periodiska systemet! :oops:
Det ante mig, du är en riktig charmör!
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hitta din talang

Post by Cosmos »

Talang är ett lite missvisande ord. Det finns de som saknar all form av kognitiv förmåga och finess men som ändå lyckas bra i livet genom det där ospecifika streetsmartness och att nosa till sig pengar. Tänker på Bianca Ingrosso som är ett spån rakt igenom men ändå har förmågan att skapa sig en marknad (smink) och tjäna miljoner. Det senaste från Bianca är att hon inte visste att man ska betala in hyra fast man bor i bostadsrätt. Vicevärden hotade henne med vräkning när hon inte betalt räkningen på flera månader.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35479
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hitta din talang

Post by memphis »

Så du tycker inte att affärs- sinne är en talang, Cosmos? Det tycker jag att det är, en talang att ha näsa för affärer.

När det gäller Bianca Ingrosso så är hon i varje fall smartare än sin mamma, som är en klassisk bimbo. Jag är mer förvånad över Pernilla Wahlgrens förmåga att leva på något som hon inte har talang för.
Bianca och hennes andra barn har fått mycket gratis i och med sina känna föräldrar. Pernilla Wahlgren hade också en känd mamma. Deras framgångar ligger i släkten. Jag tycker att de är ganska talanglösa allihopa, men de är i alla fall kreativa och producerar väldigt mycket.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35479
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hitta din talang

Post by memphis »

Just nu är Bianca gäst i Efter fem faktiskt. Hon kan tydligen sjunga också, det visste jag inte. Och hennes bolag har gjort en vinst på 202 miljoner. Så talang för affärer har hon verkligen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hitta din talang

Post by Hercules723 »

Hittade nåt inom ramen med det Cosmos nämnde. Marc Lore, dollarmiljardär:
Lore has stated that he "didn't apply himself at all" when it came to school. He's said that he was a sophomore in high school when he first realized you have to actually apply to college – "I always thought you could just pick the school you wanted to go to."
Marc Lore har visst talang med matematik och har varit en mycket framgångsrik entreprenör.

https://en.wikipedia.org/wiki/Marc_Lore
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Hitta din talang

Post by Hercules723 »

memphis wrote: 11 Jan 2022, 18:18 Just nu är Bianca gäst i Efter fem faktiskt. Hon kan tydligen sjunga också, det visste jag inte. Och hennes bolag har gjort en vinst på 202 miljoner. Så talang för affärer har hon verkligen.
Annars, håller med dig där memfis, om man drar in 202 miljoner(dessutom är det ren vinst) då har man fan talang! Och är en tjugoårig tjej. :D

Sedan gillar jag inte heller Pernilla Wahlgren. Kristina från Duvemåla var den sämsta skit jag varit på. Dessutom var det fullpackat i Ishallen på Teg!! Pernilla hade ju noll inlevelse, var som att hon stod och läste rakt av vad hon skulle säga. :mrgreen:

Då har Bianca mer talang i lillfingret :mrgreen: , hon kom ju tvåa i Lets Dance och driver framgångsrika företag.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hitta din talang

Post by Klankedinken »

En talang bygger på att man har en begåvning annars är man en savant!
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7838
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hitta din talang

Post by wasp »

Min talang var fysik och kemi, men hade lika lätt för språk (svenska, engelska, tyska, franska) också.........
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hitta din talang

Post by Klankedinken »

Väldigt logiska ämnen tror jag.. Naturvetenskapligt är det svåraste man kan ge sig på och matematiken är värst..

Det här är IQ kunskap..
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hitta din talang

Post by Cosmos »

IQ och ett kreativt psyke är inte motpoler utan kompletterar varandra. Bianca är en högoddsare när det handlar om detta. Hon är en idiot men en smart idiot som med hjälp av en hög med rådgivare och experter får den hjälp hon behöver för att tjäna pengar.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply