En titt i spåkulan

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

En titt i spåkulan

Post by Fantasio »

Vad tror du det nya året kommer att föra med sig för dig? Kanske du sparar en slant och unnar dig något extra. Kanske du träffar en partner. Kanske vinner du en summa på spel. Kanske köper du dig ett fordon. Vad har du för förhoppningar på 2022? Själv hoppas jag på ett lugnt år utan inläggningar. Vidare hoppas jag att min kompis ska slippa sin förvaltare och få en släkting som god man. Hoppas min syster med familj ska få behålla hälsan gör jag också. Att träffa en partner är inte troligt, då jag inte söker mig till miljöerna (krog/nattklubb) där det finns kvinnor. Jag hoppas att jag ska kunna sluta röka och jag hoppas kunna gå ned i vikt. Gör jag det kanske jag blir av med min diabetes. Jag skulle tro att detta år blir som de flesta andra. Inget spännande kommer att inträffa, livet kommer att gå sin stilla lunk. Men hoppas jag har fel. Vad tror du om det nya året?
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6519
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: En titt i spåkulan

Post by Hercules723 »

Bra frågeställning Fantasio! Jag önskar jag också kan gå ner i vikt. Igår och förrgår åt jag små portioner men sen blev yr i bollen och kändes som jag skulle svimma. Jag förstår inte hur jag kan rasa i vikt eller ens hur andra gjort det!

Sedan önskar jag att jag och mor vinner en större vinst på Eurojackpot. Om vi vann mer än 100k då ska jag åka på en resa till Hawaii. Det är nog den enda platsen på jorden jag vill resa till just nu.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: En titt i spåkulan

Post by amandara »

Det här året kommer nog lunka på vidare som förra året ungefär. Fys, Loppan, syskonbarnen, sköta hemmet och viska. Kanske fördjupar jag mig i buddhismen men vet inte hur jag ska göra det då jag inte läser böcker. Skulle vara skönt att kunna gå till ett buddhistkloster. Det blir vinter OS i februari det ser jag fram emot. Det blir lite mer pengar att röra sig med så man behöver inte riktigt känna sig som en veritabel fattiglapp. Men priserna går oxå upp. Jag ska köpa en fåtölj på Ikea och den har gått upp 200 kr sen nyår. Även viktväktarna har blivit dyrare. Och så kommer hyreshöjning och drivmedlena är dyra.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58309
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: En titt i spåkulan

Post by Nissegossen »

Blir äldre om jag får leva och konditionen bara sämre, funderar på att handla allt online att jag inte gjort det redan är för att jag saknar rutin för att använda bank ID Räknar med mer krämpor och sjukdomar som kommer med ökad ålder. Bättre tror jag inte jag blir.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En titt i spåkulan

Post by Geta »

Är också rädd för att jag bara blir sjukare under året.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: En titt i spåkulan

Post by björk »

min kontakt person vart född den 22 april 1964

Jag var kär till 101 %.....
Jag har en radda om 4-5 personer man blivit totalt begeistrad i.

Den från Dalby måste slå alla rekord trots allt.... :D :lol:
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18597
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: En titt i spåkulan

Post by Krokus »

Får se om jag börjar jobba deltid under detta år, det beror lite på om jag blir opererad eller inte. Ska verkligen försöka övertala vården.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: En titt i spåkulan

Post by memphis »

Har inte så mycket förväntningar längre.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: En titt i spåkulan

Post by Klankedinken »

Gillar inte att bara sitta.. vill göra nyttiga saker också men jag vet inte vart gränsen går.. En liten börda bör jag ha... Lite kring detta brukar jag titta på big five för att lista ut vad jag behöver och vill ha i livet..

Är det någon annan som är intresserad av personlighetspsykologi?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: En titt i spåkulan

Post by Fantasio »

Jag har nu tid att "arbeta" när jag inga luncher behöver köpa. Men tror inte jag börjar på någon sysselsättning eller "anpassad" anställning. Livet kommer väl att tuffa på som vanligt för mig.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8184
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: En titt i spåkulan

Post by wasp »

Vad 2022 bär i sitt sköte har vi inte sett än, men kommer försöka bli lite mer social, om inte Covid sätter käppar i hjulet.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: En titt i spåkulan

Post by memphis »

Ser fram emot att betala bort mina skulder under 2022. Enda positiva med att ha skulder är att jag får tillbaka en del på skatten i och med att jag betalar ränta. Det kan jag lösa på annat, bättre sätt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply