En titt i spåkulan

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: En titt i spåkulan

Post by Cosmos »

Jag är realist. Det blir inget mirakel i min hälsa utan jag känner mig mer och mer begränsad. Förhoppningsvis får jag någon medicinering som funkar mot alla negativa symptom och dystra tankar. Har gått omkring nu med ångest och depression i fyra månader nu. Dessutom är jag rädd för att bli dement. Det är mycket jag inte minns i vardagen nu. Pratar och går i sömnen och gör helskumma grejer. För kanske tre veckor sedan drömde jag om att jag lagade ett fint stycke kött och skulle göra en sås till. Så sagt och gjort lagade jag till en sås när jag gick i sömnen. När jag vaknade var såsen färdig och jag såg mig omkring. Inget kött, ingen potatis var framme. Jag skrattade åt mig själv och gick genast och lade mig som tur var hade jag stängt av spisen. Jag är rädd.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58309
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: En titt i spåkulan

Post by Nissegossen »

Som jag, stekte min sko i stekpannan under inflytande av Rohypnol, stängde också av stekpannan. Åt 9 eller 11 tabletter under ett dygn där jag bara vet att jag stekte skon. Fick 20 tabletter utskrivet och minns bara att jag hade 9 eller 11 tabletter kvar. https://www.viska.se/kunena/om-lkemedel ... ol?start=0
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: En titt i spåkulan

Post by memphis »

Kanske ska du ta och låsa sovrumsdörren när du sover, Cosmos. Fast det är klart, du vet väl vart nyckeln är även om du sover. Låter lite farligt att du lagat mat i sömnen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: En titt i spåkulan

Post by memphis »

Om någon hade frågat mig hade jag inte trott att 2022 skulle börja så här dåligt. Jag var förväntansfull på det nya året och glad åt mera pengar i plånboken. Och så kom det här!!!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12663
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: En titt i spåkulan

Post by zoegas »

Jag ska till Italien och käka Carbonara, se fotboll och Vatikanen. kanske knarka lite mindre.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8184
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: En titt i spåkulan

Post by wasp »

zoegas wrote: 09 Feb 2022, 10:27 Jag ska till Italien och käka Carbonara, se fotboll och Vatikanen. kanske knarka lite mindre.
Var inte påtänd i Vatikanen bara!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: En titt i spåkulan

Post by memphis »

Jag har varit i Vatikanen. Man får inte gå in i shorts eller kort kjol. Benen skulle vara täckta. Jag blev djupt imponerad av Vatikanen. Särskilt sixtinska kapellet. Jag köpte en liten amulett med heliga Maria och jesusbarnet i ljusblå emalj, men den smälte tyvärr när jag bastade när jag kom hem. Det var mycket trappor i Vatikanen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En titt i spåkulan

Post by Geta »

Jag har varit högt uppe i tornet på Peterskyrkan. Jag blev sextrakasserad
under påvens audiens. Jag var 17 år. När påven bars in i en bärstol gick
det ett sus genom publiken.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: En titt i spåkulan

Post by memphis »

Italienarna är som fan med sextrakasserier. Jag var bara tolv år när jag var I Rom och var hela tiden med mina föräldrar, så jag klarade mig. Men senare på en annan resa blev jag sextrakasserad av en italienare. Han stod och väntade när jag kom ut från toaletten på campingen. Han kastade sig över mig och kysste mig. Men sen släppte han mig och jag sprang till mina föräldrar i campingstugan. Berättade för min bästa vän som var med på resan. Vi var ca 15 år vid det tillfället.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12663
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: En titt i spåkulan

Post by zoegas »

Då åker jag till rätt land.
User avatar
björk
Tuliummedlem
Posts: 3939
Joined: 10 May 2021, 15:42

Re: En titt i spåkulan

Post by björk »

JAg hade Blue Screen pö om pö.. :geek: :ugeek: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
INstallerade windows inget har hänt hittills efter.

Och allt fick låg kvar sen efter allt kalas.

JAg var mäkta krank men jag fick det i det skicka
som jag ursprungliga "ha" de,

INgen blue screen hittills PhU....

JAg följde råd ang drivrutiner och på dem "premisserna".

JAg gjorde som dem sa på internet o youtube.
iaf,så brakade det samman alltihop !!!

Med Pö oM PÖ !!!

Inget än

fast då förut kunde jag ha den på kanske 2 ca 2 timmar.
så kom blue screenen .
NU har den "vatt" igång betydligt längre
Det var lite grisen i säcken det hela och med framgång. ,,, :|
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: En titt i spåkulan

Post by Geta »

Har också varit mäkta krank.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply