Skänker du pengar?

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Skänker du pengar?

Ja, sporadiskt.
3
20%
Ja, 100kr eller mer i månaden.
5
33%
Ja, mindre än 100kr i månaden.
1
7%
Nej.
6
40%
 
Total votes: 15

Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Skänker du pengar?

Post by Snuttan »

Ja ger till djurens rätt. Ska utöka till unicef eller nåt och sex trafficing
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skänker du pengar?

Post by Geta »

Jag ger pengar till BRIS-barnens rätt i samhället. De ska ha någon att
prata med, när det krisar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1634
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Skänker du pengar?

Post by Safir »

Hercules723 wrote: 06 Jun 2022, 02:09 I början av månaden gav jag faktiskt 50kr till en YouTuber via Patreon.
Funderar på att kanske utöka det till ett par till YouTubers.
Jag vet då vart pengarna går, det gör man inte med välgörenhet.
Att ge till YouTubers är också välgörenhet … ;)

Mitt fadderbarn kan gå i skola och får mat och läxhjälp, sjukvård m.m. tack vare fadderavgiften. Hon har fått en cykel, m.m.
Stödjer även en barnhemsstiftelse där 3% går till administration och 97% till verksamheterna.
Man kan läsa årsredovisningar så ser man vart pengarna går. De som har 90-konto måste ha koll på pengarna. Men jag ger hellre till små organisationer som jag ”känner” än till t.ex. Röda Korset, Plan och Rädda Barnen.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Skänker du pengar?

Post by Hercules723 »

Tycker inte att det är samma sak. Jag får underhållning från YouTubers och därför skänker jag en slant.

Det är fint av er att ni skänker pengar. Jag gav till IM under många år
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Skänker du pengar?

Post by Richard »

Ja, till Youtube skulle jag kunna tänka mig att skänka en slant, eftersom jag använder annonsblockerare ser jag ingen reklam, o det är ju lite fult gjort... Samma med Spotify, blockerar reklam o betalar inget... Är för snål för de 99 kronorna i månaden när man kan få det gratis... Men som användare bör man ju göra rätt för sig. Betalar hellre lite än att tittar/lyssnar på reklam.

Men jag laddar ju ner från The Pirate Bay ibland också... Men jag vill gärna ha originalfilmerna på Blu-ray.

Till Wikipedia skulle jag också kunna skänka lite pengar, det är ju bästa sidan på hela Internet! Har snart läst in flera doktorsexamina därifrån!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skänker du pengar?

Post by Geta »

Jag skänkte lite pengar till Wikipedia för de tjatade på mig. Stod inte ut med tjatet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Skänker du pengar?

Post by Richard »

Geta wrote: 08 Jun 2022, 08:46 Jag skänkte lite pengar till Wikipedia för de tjatade på mig. Stod inte ut med tjatet.
Det var inte personligt, de gör så då o då. Jag fick också en massa jobbiga annonser, o visst är det ju bra om man kan bidra. Det är ändå gratis o reklamfritt o som sagt bästa sidan på internet om man vill lära sig grejer. Men de behöver ju såklart massvis med serverutrymme o trafik. Nån måste ju stå för det. Nästa gång ska jag försöka ge de en hundring i.a.f.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Skänker du pengar?

Post by Hercules723 »

Richard wrote: 08 Jun 2022, 11:08
Geta wrote: 08 Jun 2022, 08:46 Jag skänkte lite pengar till Wikipedia för de tjatade på mig. Stod inte ut med tjatet.
Det var inte personligt, de gör så då o då. Jag fick också en massa jobbiga annonser, o visst är det ju bra om man kan bidra. Det är ändå gratis o reklamfritt o som sagt bästa sidan på internet om man vill lära sig grejer. Men de behöver ju såklart massvis med serverutrymme o trafik. Nån måste ju stå för det. Nästa gång ska jag försöka ge de en hundring i.a.f.
Jag har också skänkt till Wikipedia. Det är en bra sida!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skänker du pengar?

Post by Geta »

De vill helst ha 105 kr för banköverföring med 5 kr extra.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Skänker du pengar?

Post by zoegas »

Jag skänker till personer IRL. Såna man stöter på på stan.
Post Reply