Våra online-köp

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18137
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Våra online-köp

Post by Fantasio »

Vad köper du för saker online? Jag köper tröjor och musik-CD:s. Jag försökte nyss beställa en snygg Löwenbräutröja från Shirtstore, men kunde inte betala. Händer det att du beställer mer än du bör?
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18137
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Våra online-köp

Post by Fantasio »

Jag klickade i att betala med kort och skrev in det på hemsidan. Ändå frågar de efter mobilt bank-ID. Grrr!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38324
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Våra online-köp

Post by Geta »

Jag handlar inte on line.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19215
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Våra online-köp

Post by Krokus »

Senast beställde jag en matta på metervara online. Bra köp!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8434
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Våra online-köp

Post by Richard »

Oj, jag handlar mycket, främst tekniska prylar online. Idag kom ett teleobjektiv o jag väntar på ett stativ till telefonen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5688
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Våra online-köp

Post by Swesanne »

Jag handlar det mesta online
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24560
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Våra online-köp

Post by Zoidar »

Köpte en jacka online. Idag beställde jag broccolipulver och grönkålspulver. Jag köper bara nödvändiga saker, och jag hittar massor av nödvändiga saker på nätet. :lol:
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38302
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Våra online-köp

Post by memphis »

Jag handlar ofta online eftersom utbudet är väldigt begränsat på orten där jag bor. Här finns inte några klädkedjor eller teknikaffärer. Det finns ett apotek som är ganska dyrt. Tycker dessutom att det är bekvämare att handla online än i fysisk butik. Man sitter hemma i lugn och ro.

Men tyvärr har jag ett shoppingbeteende som är impulsivt. Online är det lättare att sätta sprätt på pengarna! Har handlat oftast på faktura, men ibland även på kredit. Det är väldigt enkelt att få kredit när man handlar online. Lite för lätt kan jag tycka.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8623
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Våra online-köp

Post by wasp »

Köpte min MacBook Pro online hos Elgiganten. Nedsatt 4.500:- i pris!
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Våra online-köp

Post by Snuttan »

Inte så mkt för just kläder. Men tavlor och växter.
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Våra online-köp

Post by Snuttan »

memphis wrote: 21 Jan 2022, 23:16 Jag handlar ofta online eftersom utbudet är väldigt begränsat på orten där jag bor. Här finns inte några klädkedjor eller teknikaffärer. Det finns ett apotek som är ganska dyrt. Tycker dessutom att det är bekvämare att handla online än i fysisk butik. Man sitter hemma i lugn och ro.

Men tyvärr har jag ett shoppingbeteende som är impulsivt. Online är det lättare att sätta sprätt på pengarna! Har handlat oftast på faktura, men ibland även på kredit. Det är väldigt enkelt att få kredit när man handlar online. Lite för lätt kan jag tycka.
Det ska bli svårare få kredit.
Men vi ska väl ej behöva kredit nu när vi fått höjd lön.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Våra online-köp

Post by Klankedinken »

Dom borde göra det svårare att få kredit eftersom identitetskapning har blivit vanligare?
Post Reply