Äter på nätterna igen...

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23498
Joined: 10 May 2021, 16:12

Äter på nätterna igen...

Post by Zoidar »

Inatt satte jag i mig 10 knäckebröd. Inte så stor mening att hålla igen på dagen om jag ska äta på natten. Fast det är väl bättre än att äta mycket på dagen och ändå äta på natten som jag gjorde förr.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8256
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Äter på nätterna igen...

Post by Richard »

Jag har länge ätit mycket på natten, eller precis innan jag lägger mig. Men börjar komma ifrån det nu.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58633
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Äter på nätterna igen...

Post by Nissegossen »

Vaknar ofta vid 0100-02.30 och äter en tallrik yoghurt med grädde, gör jag det inte utan sover över den tiden kan jag istället äta samma direkt jag vaknar på morgonen.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37242
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Äter på nätterna igen...

Post by Geta »

Brukar också äta på natten om jag inte kan sova.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13286
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Äter på nätterna igen...

Post by amandara »

Jag har oxå blivit en nattätare vilket är ett ofog, och gör att vikten står still. På dagtid äter jag bra och stabilt. Område för förändring och förbättring. Men ibland somnar jag inte förrän jag ätit. Det har satt sig i ryggmärgen att jag måste äta för att kunna sova. Vart så några år nu. En jäääla dålig ovana enligt mitt tycke.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23498
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Äter på nätterna igen...

Post by Zoidar »

Det är väl så att mat gör en sömning. Kanske därför man äter nattetid?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4302
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Äter på nätterna igen...

Post by yrväder »

Tror snarare det är Quetiapin som gör det, kvittar att du bara tar 12,5 mg hungern blir detsamma som om du tagit 25 mg.

Nu tar jag inte Quetiapin längre till kvällen fungerar bra med 1 melatonin och en Zopiklon.
Vid behov under dagen bara.
Tar jag den ökar aptiten oavsett låg dos.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23498
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Äter på nätterna igen...

Post by Zoidar »

Kanske skulle testa melatonin igen. Vilken dos tar du?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4302
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Äter på nätterna igen...

Post by yrväder »

Jag tar 3 mg melatonin KL 20.00 Zopiklon 1 tabl 5 mg när jag lägger mig.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23498
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Äter på nätterna igen...

Post by Zoidar »

Zopiklon har jag gett upp för den tappar effekt så fort för mig.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4302
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Äter på nätterna igen...

Post by yrväder »

För mig funkar kombination, Zopiklon gör att jag somnar in lättare och relativt snabbt, melatonin hjälper sömnrytmen att bibehållas utan uppvak alltför ofta.

Har haft samma problem med Zopiklon som du, men kombinerat med melatonin funkar det för mig.
Post Reply