Kan man anmäla soc?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18735
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Kan man anmäla soc?

Post by Krokus »

Tyvärr tror jag att ivo har rätt lång handläggningstid. :(
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10638
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Kan man anmäla soc?

Post by mrsearlgray »

det har dom säkert... men vet inte riktigt annars vart jag kan vända mig... tänker att om det finns en chans att dom kan komma till ett stabilt fosterhem eller till min släkting så snart som möjligt vore det bra men det tar sån tid.... tyvärr så borde dom verkligen inte bo med min pappa eller hans fru. men tyvärr är mycket skada redan skedd, vet inte vad jag kan göra...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4301
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Kan man anmäla soc?

Post by yrväder »

Kan du inte själv ta kontakt med dina syskon, träffa dem, prata med dem för att få en bild av hur det är. Och jag tänker på om kvinnan han lever med har gjort en polisanmälan och sedan förmodar du att hon kommer dra tillbaka den, kanske kvinnan far illa även hon. Jag tycker ändå att du ska träffa dina syskon först .
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10638
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Kan man anmäla soc?

Post by mrsearlgray »

får inte ha kontakt med dom och min pappa kollar igenom min 12 åriga systers telefon, vill inte att hon ska fara illa över att hon har kontakt med mig... jo hans fru far illa därav anmälan men hon har gått tillbaka till honom igen och dragit tillbaka anmälan, tyvärr så är hon inte rätt i huvudet heller och låter allt pågå hon är inte bara sidofigur i det hela utan delaktig, hon vill inte heller att jag och min äldsta syster ska ha kontakt med barnen, eller med fruns syster som jag pratar med, dom är nog rädda att vi ska avslöja "hemligheten" inom familjen för dom...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4301
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Kan man anmäla soc?

Post by yrväder »

Gör en anmälan Till IVO, handläggningstiden kanske inte blir så lång med tanke på att det finns minderåriga barn med i bilden .
Är nog din enda chans då du varit i kontakt med socialen och de väljer att blunda och inget göra.

Har varit i kontakt med IVO, och så mycket vet jag att de relativt snabbt tar kontakt via brev för att berätta om de ämnar gå vidare med anmälan eller inte ämnar gå vidare.
Last edited by yrväder on 21 May 2021, 16:24, edited 1 time in total.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10638
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Kan man anmäla soc?

Post by mrsearlgray »

jo har skrivit till dom och fick svar precis att jag antingen får anmäla till kommunen eller till dom så får se hur jag går vidare...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58630
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Kan man anmäla soc?

Post by Nissegossen »

Om inte kommunen gör något kan du gå vidare till Länsstyrelsen! Var en verkligt skällande hund bildligt talande, så de inte blir kvitt dig. En hund som skäller och börjar gå en bit sedan vänder sig om följer någon med drar de med dig dit vad den vill visa. Kanske sin ägare eller också en annan behövande som behöver hjälp. Valpar, kattungar och barn
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4301
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Kan man anmäla soc?

Post by yrväder »

Tänk på att kommunen kan hålla sin socialförvaltning bakom ryggen.
Bättre med en oberoende instans.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37237
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kan man anmäla soc?

Post by Geta »

Jag tänker på "Lilla Hjärtat" som inte fick den hjälp som hon behövde
för något år sedan. De biologiska föräldrarna tvingade till sig vårdnaden,
trots att de inte var lämpliga.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58630
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Kan man anmäla soc?

Post by Nissegossen »

Tror de har tagit det på allvar, för det första står mamman inför rätta och jag undrar om hon kommer att fällas för mord. Samt att de kommer att vidta åtgärder så det inte upprepas. Myndigheterna har vaknat och det kommer bli ändringar i regelverket om det behövs kommer lagändringar. Varenda normal människa går med på lagändring. Det som varit är vidrigt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply