Ketaminebehandling i USA

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Ketaminebehandling i USA

Post by Richard »

Det är rätt skönt rus!

Jag gjorde 10-12 behandlingar med nässpray som jag hade mixtrat ihop själv. Tar man mer blir man totalt väck. Det hjälpte hyfsat mot depression, men effekten satt i ca 3 månader.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ketaminebehandling i USA

Post by Klankedinken »

Man blir ju lite frågande när du berättar allt du har gjort Richard! Känns det bra att berätta? Tror du att du kommer fortsätta mixtra på egen hand?
Det som är lite spännande är att de flesta inte skulle kunna mixtra fram som du gör, dom skulle inte våga och det är inte säkert att dom skulle ha kompetensen..

Vad är det som driver det är experimenterandet tror du?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Ketaminebehandling i USA

Post by Richard »

Nä, det är slutmixtrat!

Något olagligt knark använder jag inte längre, men jag är så nyfiken på det mesta o har testat alla typer av droger. Men så slutade det t.ex på sjukhus förra veckan, o det var inte ens nått olagligt. Jag kan inte lova o jag kanske dör av det någon gång. Men just nu känner jag bara skam...

Men just ketamin används som t.ex discodrog, det påminner lite om ecstasy o jag läste att det används mot depression, så det var ju givet att jag skulle testa... Men vem vet? Nästa gång kanske det är spetsat med fentanyl?

Det är inte bra...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ketaminebehandling i USA

Post by Klankedinken »

Vansinne
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Ketaminebehandling i USA

Post by Safir »

Esketamin är godkänt i Sverige för behandling av depression.

Ur FASS:
”Vad Spravato används för
Spravato används till vuxna för att minska symtomen vid depression, t.ex. att känna sig ledsen, orolig eller värdelös, sömnsvårigheter, förändrad aptit, tappat intresse för favoritaktiviteter, känsla av långsamhet. Det ges tillsammans med ett annat antidepressivt läkemedel, om du har provat minst 2 andra antidepressiva läkemedel utan att de har hjälpt.

Spravato används också till vuxna för att snabbt minska symtomen på depression i situationer som kräver omedelbar behandling (en psykiatrisk nödsituation).”
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12564
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ketaminebehandling i USA

Post by zoegas »

Det står i tidningen att "Vänner" stjärnan Matthew Perry dog av Ketamin.

https://www.expressen.se/noje/bekraftat ... -perry-av/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36693
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ketaminebehandling i USA

Post by Geta »

Kändisar lever farligt och dör ofta tidigt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Snurre
Silvermedlem
Posts: 1928
Joined: 10 May 2021, 17:48

Re: Ketaminebehandling i USA

Post by Snurre »

Om jag har förstått det rätt så dog han väl inte direkt av ketamin? Han drunknade väl under påverkan?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ketaminebehandling i USA

Post by memphis »

Att dö i badkaret är ju en klassiker bland världskända personer. Tänker på Whitney Houston och den där blonda manliga skådisen som gjorde så mycket filmer....vänta jag kommer snart på.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22954
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ketaminebehandling i USA

Post by Zoidar »

memphis wrote: 16 Dec 2023, 15:13 Att dö i badkaret är ju en klassiker bland världskända personer. Tänker på Whitney Houston och den där blonda manliga skådisen som gjorde så mycket filmer....vänta jag kommer snart på.
Verkar som de drogar i badkaret av någon anledning.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36480
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ketaminebehandling i USA

Post by memphis »

Ja det kanske är skönt att ta heroin och bada? Vet ej.

Philip Seymour Hoffman hette han! Väldigt skicklig skådespelare som dog på höjden av sin karriär.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply