Hur dags lägger du dig?

Moderator: Moderator 1

Post Reply
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13303
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by amandara »

Zoidar wrote: 08 Nov 2021, 19:21 I regel inte inte i tid. :?
Jag fattar inte du är ute och traskar om nätterna😬. Är du inte rädd? Och DEN dygnsrytmen....så långt från min. Jag är fastkedjad i sängen 17-08. Ja inte fastkedjad men du förstår. Att vara ute efter 17 är big no no. Inte för den skull att jag nödvändigtvis är rädd då, men på natten skulle jag inte vilja vara ute. Och definitivt inte jaga steg. Jag fysar alltid på förmiddagen, det är min tid mitt jobb. Föreställer jag mig. På sätt och vis är det skönt att inte ha oändligt med tid för att göra saker, skulle aldrig orka. Men samtidigt är det handikappande att inte kunna resa eller gå på middag. Eller gå på krogen - det hade vart kul. Men ja väl. Men ni är ju flera här på viska som är nattlevande varelser😵🙄💤. Alla är vi olika. Svårt att förstå dock eller relatera till. Men det är som det är. Och alla har inte begåvats med god sömn, som kan vara en plåga och en fara.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Cosmos »

Kan sova lite på dagen i soffan men vaknar igen efter någon timme. Somnar ofta framför TV:n med Sture i knät. Ibland sitter jag och sover i soffan hela natten. När jag vaknar har jag ont i nacken och i knät. Bättre att sova i sängen.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Herring
Vanadinmedlem
Posts: 1005
Joined: 24 Jun 2021, 14:04

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Herring »

19.30 numera.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23536
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Zoidar »

Jag är inte rädd när jag promenerar på nätterna. Brukar känna mig lugn vid den tiden av någon anledning.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17822
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

Jag har börjat försöka lägga mig i skaplig tid, inte sitta uppe tills fram på morgonkvisten. Men det går sådär. Dessutom kan jag som idag sova till fyra på eftermiddagen.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Koi »

21:30, 01, 03, 04:30, 07:00 😂
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17822
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

Jag måste komma isäng snart. Vill inte sova bort hela morgondagen vilket jag gjort flera dagar i rad. Problemet är att jag inte är det minsta trött. Hoppas medicinerna knockar mig.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23536
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Zoidar »

1, 2, 3 I guess.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17822
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

I natt blev det ingen sömn. Men väl på morgonen, dagen och kvällen. Jag tror det är sorgen som manifesterar sig som fysisk trötthet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17822
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

Varför ska det vara så svårt att gå och lägga sig i skaplig tid? Det tar emot, då det blir en hel del grubbel i sängen på nätterna.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23536
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 02 Jan 2022, 01:40 Varför ska det vara så svårt att gå och lägga sig i skaplig tid? Det tar emot, då det blir en hel del grubbel i sängen på nätterna.
Vill ge dig ett tips du kan testa. Bed: "Herre förbarma dig! Kristus förbarma dig!" i tankarna om och om igen. Om du inte somnar är det något bra du gör att du ber, men i många fall somnar man rätt snabbt på detta sätt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17822
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

Ja, det ska jag testa! Tack för tipset.
Post Reply