Hur dags lägger du dig?

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

Jag funderar på varför jag har så svårt att komma i säng. Tror det är att jag inte uträttat något under dagen. Jag hemsöks av min dagliga tristess och vill inte vakna upp till ännu en meningslös dag. Bättre då att vara vaken allt man kan. Nej, jag vet inte. Efter ett gott dagsverke sover man gott, går man och loppar sig hela dagarna som jag gör blir man inte trött i första taget. Jag vill ha normal och god sömnhygien. Det har jag inte idag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

Jag ser att Zoidar är inloggad. Du brukar vara uppe sent, Zoidar. Annars är det bara ett fåtal nattsuddare till. Lite olika vilka som brukar vara inloggade om nätterna.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23201
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 16 Jan 2022, 00:46 Jag ser att Zoidar är inloggad. Du brukar vara uppe sent, Zoidar. Annars är det bara ett fåtal nattsuddare till. Lite olika vilka som brukar vara inloggade om nätterna.
Ja, jag brukar lägga mig mellan kl. 1-3
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by memphis »

Jag lägger mig vid 9 men somnar oftast inte förrän 1-2.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

Jag SMS:ade en vän o han var vaken skrev han. Det blev ett kortare telefonsamtal. Hoppas han kommer isäng så han orkar jobba imorgon. Jag brukar inte ringa folk efter klockan nio.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Fantasio »

Jag har inte tagit blodprov (på grund av Clozapine) sedan den 29:e november. Jag har denna och nästa vecka på mig att göra det. Ska försöka komma isäng skapligt i natt så jag orkar iväg till vårdcentralen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23201
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Zoidar »

Inatt blir det nog kl. 3-4
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23201
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Zoidar »

Zoidar wrote: 18 Jan 2022, 23:30 Inatt blir det nog kl. 3-4
Dricker nattkaffe nu. 8-)
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13150
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by amandara »

Asså jag fattar inte att ni orkar! när ni sover så konstigt. Det är väl inget man alltid styr över. Men jag är helt paj efter en dålig natts sömn, och att vända på dygnet funkar verkligen inte för mig. Jag vill vara ett dagaktivt djur😆. Mina rutiner slås helt ur spel om jag inte sover som jag ska. Önskar er den sömn ni behöver och på de sätt ni behöver.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Klankedinken »

Har sett ett bra klipp som handlar om hur man får mer viljestyrka, en viktig komponent tycker jag.. Sömn var det viktigaste för att återhämta mental kraft.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23201
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by Zoidar »

amandara wrote: 19 Jan 2022, 15:13 Asså jag fattar inte att ni orkar! när ni sover så konstigt. Det är väl inget man alltid styr över. Men jag är helt paj efter en dålig natts sömn, och att vända på dygnet funkar verkligen inte för mig. Jag vill vara ett dagaktivt djur😆. Mina rutiner slås helt ur spel om jag inte sover som jag ska. Önskar er den sömn ni behöver och på de sätt ni behöver.
Om jag jobbat normala tider hade jag säkert lagt mig i tid, men eftersom jag aldrig börjar tidigare än kl. 13 känns det inte så meningsfullt att lägga sig tidigt. Vad ska jag göra liksom kl 8 på morgonen?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13150
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur dags lägger du dig?

Post by amandara »

Zoidar wrote: 19 Jan 2022, 22:59
amandara wrote: 19 Jan 2022, 15:13 Asså jag fattar inte att ni orkar! när ni sover så konstigt. Det är väl inget man alltid styr över. Men jag är helt paj efter en dålig natts sömn, och att vända på dygnet funkar verkligen inte för mig. Jag vill vara ett dagaktivt djur😆. Mina rutiner slås helt ur spel om jag inte sover som jag ska. Önskar er den sömn ni behöver och på de sätt ni behöver.
Om jag jobbat normala tider hade jag säkert lagt mig i tid, men eftersom jag aldrig börjar tidigare än kl. 13 känns det inte så meningsfullt att lägga sig tidigt. Vad ska jag göra liksom kl 8 på morgonen?
Nej det förstår jag. Tack för förklaringen då förstår jag bättre.
Post Reply