Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mitt nätverk

Post by memphis »

Jag hoppas att min mamma lever till att bli hundra år. Hon är den person som står mig närmast. Vi träffas oftast ett par gånger i veckan.

Jag hoppas förstås att min pappa lever länge än också. Men vi har inte lika tät kontakt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mitt nätverk

Post by Richard »

Min mamma mår inte bra, jag är oroad. Hon har en massa fysiska problem. Men jag vågar inte tänka på det...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mitt nätverk

Post by zoegas »

Jag får starta en ny kula på Discord. Jag är extremt isolerad.
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Mitt nätverk

Post by Snuttan »

Vet ej vad ja ska ta mig till utan min mor. Hon är ett sånt starkt stöd. Pga henne som ja blir starkare.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mitt nätverk

Post by memphis »

Samma för mig Snuttan. Jag har ett nära förhållande till min mamma. Vet inte vart jag ska ta vägen utan henne. Men hon är frisk än så länge.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Mitt nätverk

Post by Snuttan »

memphis wrote: 29 Jun 2022, 17:38 Samma för mig Snuttan. Jag har ett nära förhållande till min mamma. Vet inte vart jag ska ta vägen utan henne. Men hon är frisk än så länge.
Du får bjuda på mkt grönsaker o bär när hon är på besök så hon förblir frisk :)
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Mitt nätverk

Post by Nobel »

zoegas wrote: 25 Jun 2022, 21:53 Jag får starta en ny kula på Discord. Jag är extremt isolerad.
Skulle varit kul med en Viska-kanal där vi kunde prata med varandra, men tror inte jag är tillräckligt mogen i min paranoia för att klara av ett sådant åtagande.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Idag vaknade jag tidigt och hann gå skapligt i tid till min fd arbetskamrat. Vi tittade på en film, "Dansar med vargar", en film jag inte hade sett förut.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22318
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Mitt nätverk

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 14 Jul 2022, 22:08 Idag vaknade jag tidigt och hann gå skapligt i tid till min fd arbetskamrat. Vi tittade på en film, "Dansar med vargar", en film jag inte hade sett förut.
Såg den i skolan, tror i 7an.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12934
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

När man inga andra vänner har så har man viskavänner. Jag kunde ha vänner, men jag orkar inte höra av mig och engagera mig. En del har det för bra för att jag ska passa in, med massa barn och barnbarn, hus och hus i Spanien - och så många vänner. Jag orkar inte.

Viska är alltid ett vattenhål i etern, och de människor som hänger här.

När jsg tänker på vem vän jag skulle kunna ta kontakt med blir det noll och blankt. Jag orkar inte. Men kanske jag borde. Jag behöver vidga mitt liv med fler människor.

Jag är en gruppmänniska och trivs bäst i grupp. Jag har aldrig varit en bästistyp. Jag tycker inte om att kommunicera via PM här på viska. Jag vill vara i en grupp av människor av givande och tagande.

Jag hade målarverksamheten. Men jag blev som ifrågasatt där, min frånvaro. Att det varit corona i 2 år? Knappt ingen har varit där. Men jag. Just JAG skulle bli ifrågasatt. Jag kände att jag inte var välkommen där. Där jag hade alla mina vänner. Tack vare chefen. Träligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag har nu köpt en present till min kompis som fyller nästa månad. Det blev en hela Dworak, polskt brännvin tror jag. Bara jag nu inte får för mig att dricka upp den. Men nej, det ska jag inte göra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag kanske skippar mötesplatsen imorgon och går till min före detta arbetskamrat istället. Med mig tar jag mina Motorsågsmassaker-filmer. Hoppas jag glömde "Cat's eye" hos honom, han hade den på vardagsrumsbordet när jag var där sist. Fika (lite kaffe får han allt bjussa på), lite samtalande och en film. That sounds like a plan.
Post Reply