Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag ringde min kompis idag, ikväll. Frågade om hur det går med min Internetuppkoppling. Jag brukar bara ringa honom när jag har något att fråga om, det blir aldrig att jag spontanringer bara för att kolla läget. Tror han vill ha sitt privatliv ifred.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Faktiskt så saknar jag just nu (i alla fall) mitt breda kontaktnät. Alltid var det någon vän som ville gå på krogen med mig, mer regel än undantag. Alla flyktiga bekantskaper har försvunnit. Om helgerna var det fest, vilket var välbehövligt efter en arbetsvecka med oftast mycket övertid. Jag önskar mitt gamla liv åter.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36904
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Nostalgi?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag får dåligt samvete av att jag inte besöker min före detta arbetskamrat oftare än jag gör. Han ringde mig i förmiddags när jag låg på sängen. Blev lite kallprat, jag var rätt trött. Han har en bror i livet, det är allt. Om han svarar när jag ringer honom imorgon (han är hörselskadad) tänkte jag gå hem till honom. Nu måste det bli av.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag har precis pratat med en vän. Han ville bjuda på tacos och jag tackade så klart ja. Fast jag får vakta honom som en hök så att köttfärsen blir genomstekt. Tänkte ge honom en femtiolapp för maten. Om det nu blir av, det är ett par veckor bort. Han är en smula ombytlig och saknar ork vissa dagar. Jag är likadan.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8191
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mitt nätverk

Post by Richard »

Jag brukar prata med min kompis Hasse ett par gånger om dagen. Han brukar ringa så jag kan slösnacka lite. Folk är ensamma o vill ha nån o prata med.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Richard wrote: 05 Apr 2022, 12:27 Jag brukar prata med min kompis Hasse ett par gånger om dagen. Han brukar ringa så jag kan slösnacka lite. Folk är ensamma o vill ha nån o prata med.
Så sant, Richard. Fast jag är dålig på att initiera kontakter. Jag undrar ibland hur en före detta arbetskamrat har det. Han och jag hittade på en del skoj tillsammans. Funderar ibland på att kontakta honom via Facebook och fråga om han vill med ut och ta ett par öl tillsammans. Samtidigt tror jag att jag på något sett gjort bort mig, att det var därför vår kontakt avbröts. Vet inte hur jag vill/ska göra.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8191
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mitt nätverk

Post by Richard »

Fantasio wrote: 06 Apr 2022, 00:02
Richard wrote: 05 Apr 2022, 12:27 Jag brukar prata med min kompis Hasse ett par gånger om dagen. Han brukar ringa så jag kan slösnacka lite. Folk är ensamma o vill ha nån o prata med.
Så sant, Richard. Fast jag är dålig på att initiera kontakter. Jag undrar ibland hur en före detta arbetskamrat har det. Han och jag hittade på en del skoj tillsammans. Funderar ibland på att kontakta honom via Facebook och fråga om han vill med ut och ta ett par öl tillsammans. Samtidigt tror jag att jag på något sett gjort bort mig, att det var därför vår kontakt avbröts. Vet inte hur jag vill/ska göra.
Jag "tappade" många av mina barndomsvänner strax innan 30 års-åldern. Då brukade vi gå ut o festa o så, men sen skaffade de familj o jag blev ensam. Visst har vi lite Facebook-kontakt, men vi umgås inte längre. De har flyttat långt bort, m.m. Men sen några år senare återupptog jag kontakt med de som också var kvar ensamma, samt fick jag nya vänner via Spiran, som t.ex. Hasse o en väninna som jag träffade mitt ex via. Så jag är inte ensam nu, även om jag fortfarande vill vara ensam.

Jag tycker du ska kontakta din vän!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Mitt nätverk

Post by Klankedinken »

Jag har fått höra att man kommer ihåg varandra även om det var längesen.. Det är som man känner varandra fortfarande fastän det har hänt en massa saker!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag tror jag skippar mötesplatsen imorgon och går till en vän i norra delarna av staden istället. Titta på TV med honom och dricka kaffe.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Äntligen kom jag väg till min vän. Han bjöd på kaffe. Vi tittade bland annat på nya versionen av "Magnum", TV-serien med Tom Selleck. Men nu nya skådisar. Vi pratade lite också. Vi har hängt ihop sedan andra april 1991.

Jag funderar på att bjuda hem mig till kompisen antingen på långfredagen eller påskafton. Med mig tar jag ett kvarter brännvin.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Så, då har jag ringt min vän och bjudit hem mig till honom antingen på Långfredagen eller påskafton. Jag tar med mig brännvin som vi ska snapsa på. Förväntar mig inte att bli bjuden på någon mat. Kul att träffas hursomhelst.
Post Reply