Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jaha, har jag bestämt med kompisen nu i påsk? Jag måste ha varit full när jag skrev det, för det har jag inget minne av. Någon sprit kan jag inte ta med mig, då jag ingen köpt. Det ska bli skönt att komma ur lägenheten ett tag. Har lagt fram tre rysare som han ska få låna. Hans största intresse är film.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag tycker synd om kompisen, min före detta arbetskamrat. Han sitter bara framför TV:n hela dagarna. Lite som mig då, men jag kör datorn istället. Tyvärr gick vår gemensamma vän och förde detta arbetskamrat bort i somras. Nu vet jag var han ligger begravd, i samma minneslund som mina föräldrar. Tänkte ta med mig min kompis till kyrkogården. Sedan kanske vi hamnar på Cromwell house, puben närmast kyrkogården. Tyvärr spelar IFK Norrköping match imorgon, vilken sänds på TV. Vet inte när matchen sänds, men den vill jag se. Men nu har jag lovat min kompis att dyka upp, så får försöka hålla det då.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det var skojigt att hälsa på min kompis. Han bjöd på sill och jag tog några bitar. Han hade potatis till som såg suspekt ut, så den rörde jag inte. Vi tittade på en fotbollsmatch och drack kaffe. Jag rökte alldeles för mycket. Men på hemvägen kände jag mig övervakad och blev rädd när jag såg en polisbuss åka förbi mig. Komispen fick låna tre filmer av mig, alla tre "I spit on your grave"-filmerna. En lyckad dag.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36899
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Har träffat 10 personer idag som är min närmaste släkt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Vad trevligt för dig, Geta! Jag undrar om min syster firar någon påsk. Hon skulle handla majonnäs igår för att ha på ägghalvor, precis som vår mamma brukade göra.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36899
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Min syster hade ägghalvor på påskbordet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag har ju vänner, men jag är urdålig på att höra av mig till dem. Tyvärr har jag tappat kontakten med en person jag haft mycket roligt med.

Min hörselskadade vän fyller 70 år i år. 70 år! Jag ska köpa honom ett helrör och kanske något mer. Det var inte länge sedan vi firade han 60-årsdag. Tiden går verkligen fort.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Äntligen svarade min kompis efter tre samtal o ett SMS. SMS:et hade han inte sett sa han. Jag bjöd in mig till honom i helgen. Kanske söndag då jag planerar att köpa skor och byxor med min syster på lördag. Han tyckte filmerna som han fick låna var bra, de tre "I spit on your grave"-filmerna. Om han ändå kunde använda sina hörapparater så han hör sin telefon. Men undrar hur han märker att jag har ringt om han inte hör signalerna. Kollar han telefonen då och då?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8191
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mitt nätverk

Post by Richard »

Geta wrote: 16 Apr 2022, 20:44 Min syster hade ägghalvor på påskbordet.
Hade min mamma också nu i påskas. Så hade hon färgat äggen gula o röda.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Tyvärr firade jag inte min vän på hans 50-årsdag. Jag var trött och hade ingen lust att traska i en halvtimma för att komma hem till honom. Dålig stil av mig, jag vet. Men ofta tryter orken.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag har via Facebook kontakt med några från min före detta sysselsättning. Idag skulle det ha varit grillning vid fyra. Jag var där 20 över och det var ingen där. Imorgon ska vi gå på kinabuffé är tanken. Då följer även en kille från en annan sysselsättning med. Det är kul att ha vänner.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Vad fasen, min hörselskadade vän svarar aldrig i telefonen. Han ringer ibland upp mig efter att jag utan framgång sökt honom, det finner jag lustigt. Kollar han telefonen då och då, eller? Jag vill inte våldgästa honom, utan vill att han ska veta att jag kommer. Om han bara kunde använda sina hörapparater.
Post Reply