Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min vän med hörselnedsättning gjorde som vanligt. Han svarade inte när jag ringde honom, istället ringde han upp mig. Hör han telefonen alltså? Tydligen. Jag berättade att jag sett film igår, det blir inte ofta numera. Det var "Dum och dummare 2", en rätt bra film jag måste ha sett på fyllan, då jag knappt mindes något av den. Dessutom köpte jag en film från Ginza som han ska få låna. Det är tur att jag har honom att umgås med.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag bjöd hem mig till min kompis imorgon. Har tänkt att gå upp "tidigt" och ringa honom. Ska fråga om han vill med ner till stan och ta några öl. Han är en riktig stugsittare och lämnar ogärna hemmet.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mitt nätverk

Post by Richard »

Fantasio wrote: 19 May 2022, 20:58 Min vän med hörselnedsättning gjorde som vanligt. Han svarade inte när jag ringde honom, istället ringde han upp mig. Hör han telefonen alltså? Tydligen. Jag berättade att jag sett film igår, det blir inte ofta numera. Det var "Dum och dummare 2", en rätt bra film jag måste ha sett på fyllan, då jag knappt mindes något av den. Dessutom köpte jag en film från Ginza som han ska få låna. Det är tur att jag har honom att umgås med.
Min kompis har också en hörselnedsättning, så ringde han häromdagen o skulle berätta att hans hörapparat var trasig, men när jag kommenterade det så sa han bara;
-Va? Jag hör inte dig!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Tyvärr missade jag att fira en kompis 50-årsdag. Han undrade om jag ville komma hem till honom, men jag tackade nej. Tänkte mig inte för. När jag fyllde 50 fick jag en stor påse snus av honom, av mig fick han inget. Hoppas han vill fortsätta vara min vän. Jag har så svårt att hitta motivation att gå längre sträckor. Borde fixa min cykel.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12238
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mitt nätverk

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 27 May 2022, 22:20 Tyvärr missade jag att fira en kompis 50-årsdag. Han undrade om jag ville komma hem till honom, men jag tackade nej. Tänkte mig inte för. När jag fyllde 50 fick jag en stor påse snus av honom, av mig fick han inget. Hoppas han vill fortsätta vara min vän. Jag har så svårt att hitta motivation att gå längre sträckor. Borde fixa min cykel.
Men ge honom något retroaktivt och säg du mindes fel. Inga problem med det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag ringde min gamla arbetskamrat och den här gången svarade han, han ringde inte upp mig efter missat samtal. Jag bjöd hem mig till honom imorgon och det ska bli trevligt att ses. Ska tipsa honom om två rysare, han är ett riktigt filmfreak. Nu måste jag bara upp ur sängen till lunchtid, men det borde jag fixa.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min före detta arbetskamrat ringde mig förut. Stackarn sitter ensam alla dagar i veckan förutom när han har boendestöd. Jag sa att jag skulle hem till honom imorgon och det fick jag. Han brukar bjuda på kaffe, jag kanske skulle köpa Singoalla-kex eller liknande. Om jag kommer ihåg det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Visst blev det en sväng till min gamla arbetskamrat. Han bjöd på kaffe och kex av märket Eldorado. Vi tittade på TV ett par timmar, sedan blev klockan fem och så dags varje dag ser han på film. Det blev "Agent 007 ser rött" med James Bond. Kompisen är ett stort fan av den filmserien. Jag hoppas han uppskattade mitt besök, han slapp i alla fall sitta ensam. Han säger sig vilja gå ned på stan och ta några öl, men det är svårt att bestämma något med honom. Han vill mest sitta hemma i TV-soffan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Vilken dag som helst är det ett år sedan min vän hastigt somnade in. Jag har inte fått klart för mig hur han avled, om han vårdades på sjukhus. Jag frågade på begravningen och en av deltagarna sa att han råkat på kompisen utan att kunna få kontakt med honom. Jag vande mig att det var han, jag och en tredje kille, han jag besökte under måndagen och såg film med. Han har lämnat oss i stor saknad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Mitt nätverk

Post by Richard »

Det går snabbt...

Min pappa sa att nästa gång han åker till sin hemort i Västmanland, så blir det nog i vit slips... Hans barndomsvän har pankreascancer, alltså i bukspottkörteln, vilket inte har så god prognos... De är i 70 års-åldern. Men min pappa är pigg o jobbar fortfarande. Mamma är lite sämre.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12909
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Pratade med min gamle vän M idag. Han verkade glad att jag ringde. Han är den enda vän jag har utanför psykiatricirkusen. Har känt honom i 11 år lika länge som jag hängt på viska. Mitt liv började, återstartade, för 11 år sen då jag fick haldol och blev frisk från psykos. Vilken grej. 10 år i psykosträsk inte kul. Hur fan stod man ut. Tur det blev bättre. Jag har vänner i psykiatrisvängen men inga som jag orkar höra av mig till.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35945
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Har bara kvar en kompis från psykiatrisvängen. Alla de andra är döda.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply