Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Han som jag eventuellt ska bli kontaktperson åt är så svår att få med sig ut på aktiviteter. Det är därför han behöver en kontaktperson. Vi skulle kunna promenera, inte nödvändigtvis gå på puben tillsammans. Tyvärr lutar det åt att det inte blir någon James Bond på bio. Jag vet inte hur man bokar
biljetter och sen måste han ju komma till biografen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37199
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Du kan väl köpa biljett samtidigt som du kommer till bion. Det behöver
inte vara slutsålt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Ja, får jag med mig kompisen kan vi kanske boka biljetter på ort och ställe. Hoppas man kan betala med kort och inte swish som ingen av oss har. Är det lång tid tills filmen börjar kan vi sätta oss på en pub på samma gata och sänka några öl. Jag ringer honom nu.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Han svarade inte. Det gick inte fram några signaler så jag ringde en annan kompis för att se om det var min telefon som krånglade. Det var det inte. Ringde min före detta arbetskamrat igen, men denna gång sa en röst att personen för tillfället inte går att nås. Jag har varit inne på Filmstaden och de tar inte kontanter, men kort.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min vän vill inte gå och se filmen. Detta trots att han är Bond-fantast av rang. Han vill bara sitta hemma och glo. Vi har ju pratat om att gå och se senaste Bondfilmen i över ett år och så blev det inget av med det. Han skulle aldrig ha flyttat till Haga, i norra delarna av staden utan behållt sin centralt belägna lägenhet. Men en tillfällig flickvän fick honom att flytta till samma hus som hon bodde i. Det tog slut, hon flyttade o nu sitter han där uppe långt i norr utan att ha ork att ta sig ned på stan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Tyvärr har mitt nätverk decimerats. En vän och min mamma har gått bort i år. Nu har jag P, H, A, och min syster att ringa om det krisar. Jag skulle vilja ha ett större nätverk, men inser att det blir svårt med tanke på min sjukdom och mitt uppträdande.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36960
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mitt nätverk

Post by memphis »

Mitt nätverk består av tre syskon och mor och far. Ikväll har jag haft kontakt med alla utom pappa. Det känns alltid bra. Pappa var ju nyss och hälsade på mig förresten. Han glömde sin arbetsjacka. Jag ska skicka ner den till honom.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8274
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Mitt nätverk

Post by wasp »

Mitt nätverk består av fyra kompisar från Träffpunkten. Syskonbarn och syskonbarnbarn finns också. Är den sista nu levande av kärnfamiljen!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37199
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Mitt nätverk består av min syster och min kusin. Sedan finns det lite
lösare kontakter också.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Är det någon här som inga vänner har? Det måste vara jobbigt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag hade tänkt att besöka min vän imorgon. Mannen som aldrig kan säga ja eller nej, utan kanske, kanske, kanske. Jag ska köpa ett kvarter Dworak till honom. Han ska ringa och väcka mig halv tolv. Han är svår att aktivera och ärligt talat vet jag inte om jag klarar av att vara hans kontaktperson därför.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17805
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag har ett väl underbyggt nätverk kring mig. Jag sitter ofta ensam, men det är självvalt. Att umgås suger musten ur mig.
Post Reply