Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21910
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Mitt nätverk

Post by MsTibbs »

Familj idag
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Idag har jag varit på Haga och hälsat på min före detta arbetskamrat. Jag ringde säkert tio gånger innan han ringde upp. Bad honom lämna ytterdörren öppen, då han har svårt att höra ringklockan. Handlade en hela brännvin åt honom. Vi tittade på orientering, efter den gick jag hem. Frågade som vanlig om vi inte skulle gå ut och äta och dricka på stan och fick ett ja till svar. Men gör vi planer, om det ens går så långt, ringer han och avbokar. Jag kan bli lite irriterad på honom.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21910
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Mitt nätverk

Post by MsTibbs »

8 plus hund
In a world where you can be anything, be kind.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13178
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Varför får vissa anhöriga få få en att känna sig som en bajshög?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36922
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Så är det inte för mig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13178
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Du har din bipolära (?) kompis som körde med dig och tyckte att du var lat. Typ sånt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36922
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Min bipolära kompis bor på ett demensboende numera. Jag gjorde slut med henne, när hon påstod att jag var lat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13178
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Mitt nätverk

Post by amandara »

Jag ska göra slut med hen. Men det går inte. Jag sliter inte av nära band. Periferimänniskor kan man göra slut med. Jag tänker att jag måste lära mig tackla situationer, utvecklas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Visst händer det att min gamla arbetskamrat ringer, men det är sällan. Han framlever sitt liv i TV-soffan. Ska ringa honom någon morgon i veckan och åter fråga honom om han vill hitta på något. Vi har det förträffligt på tu man hand, även fast vår vän avled för två år sedan. Det var en kille som visste hur man festade. Jag hoppas han dricker rikligt med mjöd i Valhall. Jag vill gå på lokal och äta mat och dricka som det anstår en vivör.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag ringde upp min före detta arbetskamrat och småpratade lite. Efter en stund frågade jag honom om han ville gå på lokal med mig och fick till svar att jag skulle höra av mig. Men det är precis vad jag gör och han fegar alltid ur. Hur kan man vilja sitta framför TV:n en hel dag? Han förlorade en flickvän då han prioriterade TV:n över henne, jag läste själv klagobrevet hon skrev till honom. Ränderna går aldrig ur.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det var trevligt hos min före detta arbetskamrat idag. Åkte iväg runt halv ett och var hemma vid fem på kvällen. Naturligtvis frågade jag honom om vi inte skulle komma till skott med att gå ut någonstans. Han sa att han ville det, men när jag ringer så blir det alltid ett nej. Han kan säga att det var länge sedan vi spelade minigolf, det har vi inte gjort på flera år. Det hjälper inte att jag erbjuder mig att komma och hämta honom, han tackar alltid nej. Irriterande!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

På lördag är vi två personer som ska gå till ett thaiställe för buffé. Ringde min fd arbetskamrat o han sa att jag skulle ringa honom på lördag. Han vill ju inte med, varför inte bara tacka nej. Han föredrar att ligga i fosterställning framför TV:n. Nåja, jag och en från min sysselsättning ska i alla fall gå och ta oss en bit mat.
Post Reply