Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36922
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mitt nätverk

Post by Geta »

Vad ska ni se för film?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

"Invasion of the body snatchers". Oklart om det är det svartvita originalet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Fantasio wrote: 11 Feb 2024, 17:34 Min syster har bjudit med mig på bio, en som inte tillhör Filmstaden. Det blir på torsdag. Hoppas min rygg håller.
Jag tog fel på en månad, det är nu i mars filmen visas.

En driftig kille från min tidigare sysselsättning har bjudit in mig till ett evenemang den 30:e april. Det är han som håller i grillningarna jag brukar gå på. Påskmat på restaurang för bara 200kronor exklusive dryck.

Jag klagar inte, jag har vänner så jag klarar mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min hörselskadade vän verkar ha fått än sämre hörsel än tidigare. Sa till honom att jag tittade på "Mord och inga visor" och han gav ett konstigt svar, minns inte vad han sa. Men tror inte han förstod vad jag pratade om. Sa att jag börjat titta på "Yellowstone" med Kevin Costner och han sa att han hade sett den serien fast han nog inte har en kanal som visar den. Vi pratar oftast film då det är hans stora intresse och jag får skriva ned på papper vad filmerna jag vill diskutera heter. Vad fasen, varför pluggar han inte in hörapparaterna när han pratar i telefonen?
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21910
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Mitt nätverk

Post by MsTibbs »

Pappa hör sämre i mobilen
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min syster o hennes man ska på bio imorgon. Där visas "Världsrymden anfaller" som jag tror den heter på svenska. "Invasion of the body snatchers" i original. Med Donald Sutherland. Ska se hur ryggen reagerar när jag går till och från mottagningen imorgon. Måste gå, då spårvagnslinjen är ersatt av buss och vet inte om den tar samma väg som spånkan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min vän föreslog buffé nere på stan, i ett varuhus. Jag sa ja. Men han är ombytlig och kan ändra sig både en och två gånger.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jo visst ändrade kompisen sig o ställde in buffén. Men det går fler tåg, som han sa. Jag tycker jag har ett bra kontaktnät med flera människor jag kallar vänner.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min hörselskadade vän verkar höra sämre och sämre. Det gick knappt att samtala med honom idag. Det var över telefonen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag var nästan två timmar hos min gamle kompis. Han bjöd på massor av färskpotatis och en sorts sill, plus gräddfil. Själv tog jag ingen gräddfil. Jag hade med mig en liten burk senapssill som bara jag åt av. Han nämnde igen att vi skulle spela minigolf, men det blir ju aldrig av.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21910
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Mitt nätverk

Post by MsTibbs »

Nio personer i hytta
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Det blev ett aningen absurt telefonsamtal till min vän med dålig hörsel. Vi pratade film och han hörde inte vad jag sa och jag hörde inte vad han sa. Tippar på att han efter ett långt liv vant sig vd att höra dåligt. Filmtitlar på engelska får jag skriva nedpå papper och visa honom.
Post Reply