Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Visst var jag med på grillningen, men grillade inget själv, jag drack bara öl.

Jag har turen att ha en bra kompis helt utan psykiska problem. Honom har jag känt sedan innan jag insjuknade. Ringde honom nu under kvällen och han gick inte i taket över vad jag sa. Vi kom överens om att ses efter min utskrivning.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Min gamla arbetskamrat har fått en kontaktperson via kommunen. Något äldre än han själv. Ska bli intressant att följa och se vad de hittar på. Mig lyssnar han inte på. Han kan säga att det var länge sedan vi spelade minigolf eller gick ut och tog en öl, men när jag frågar om och när vi ska hitta på något så blir det inget av med det. Han är svår att få fart på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag funderar på att besöka min gamla arbetskamrat imorgon. Spårvagnen där jag kliver på ligger ett kvarter bort och där jag går av är det cirka tre kvarter att gå. Kommer att köpa varm lunchlåda då, då affären erbjuder det även på lördagar. En rätt bra affär, den där Tempo. Efter att vår kompis dog är jag inte kvar så länge hos honom. Han ser på film klockan fem varje dag och så dags är jag inte kvar. På julafton funderar jag på att ta taxi hem från honom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Kompisen ringde och berättade att han fått 8000 kronor i fondmedel. Kul för honom. Jag skulle också behöva det då jag måste till tandläkaren.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mitt nätverk

Post by memphis »

Fantasio, ta tag i det här med tanden redan i morgon. Sen kan det bli svårt att hitta tandläkare över jul och nyår.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Ja, jag ska ringa vc imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Fasen, jag frågade vad kompisen ville ha i julklapp men fick inget svar. Däremot ville han att jag skulle köpa honom en hela Dworak, polskt brännvin. Det köpte jag till honom idag som julklapp. Man vill ju gärna överraska personen i fråga. Jag kommer att köpa med mig sill, köttbullar och julmust till vårt lilla firande.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

När jag ringde en kompis nyss hördes det knappt vad han sa. Han hade en extern högtalare igång, då hörs han dåligt. Jag lyckades dock höra vad han sa: "Är det något viktigt?" Jag svarade nej. Jag ville bara veta hur han hade det och om han jobbade imorgon. Han la på luren i örat på mig. Han som blev sne' på mig en gång när jag inte var så pratsam efter att jag blivit väckt av hans telefonsamtal. Jag känner mig förolämpad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag ringde min gamle vän och sa att jag ville besöka honom på lördag. Det blir inte så långt att gå från hållplatsen närmast honom. Sedan pratade vi film, men jag tror inte han hörde vad jag sa. Han tar visst bara på sig hörapparaterna när han ska se film.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Äntligen blev det av att besöka min vän. Vi sågs på julafton, men idag var det dags igen. Han bjöd på kaffe och kex och av mig fick han sin försenade julklapp, en hela Dworak. Jodå, jag rökte hos honom, kanske så mycket som fem cigaretter. Vi tittade på TV och samtalade en smula innan det blev dags för mig att gå hem. Eller åka hem då. Det är alltid trevligt att träffa honom. Återigen sa han att vi borde gå ut och äta och ta nån öl någonstans, men det stannar vid det, det blir ju aldrig av. Man kan ju undra vem av oss som har negativa symptom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Jag och två till ska på asiatisk buffé på söndag. Det är på mitt initiativ. Bra med Facebook ibland. Vad jag ska äta...
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mitt nätverk

Post by Fantasio »

Oj, vad jag ser fram emot att äta buffé på söndag. Min panka kompis ska med, jag får bjuda honom på mat. i min journal stod det att en av riskerna jag hade som självmordsbenägen att jag hade ett bristande kontaktnät, men det stämmer ju inte. Jag gillar ju att umgås, men i lagom doser. Behöver mycket egentid och att ligga på sängen rätt mycket.
Post Reply