Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Sedan i lördags tidig kväll har jag inte rökt en enda cigarett. Att jag lyckades hålla mig rökfri på mötesplatsen var en riktig boost för självförtroendet. Hemma blir det inga rökta. Jag har börjat på en ny svit. Rekordet utan rökat är 52 dagar på raken, det ska jag slå denna gång. Den 22:e oktober rökte jag senast.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Rökning

Post by Swesanne »

Fantasio wrote: 25 Oct 2022, 18:44 Sedan i lördags tidig kväll har jag inte rökt en enda cigarett. Att jag lyckades hålla mig rökfri på mötesplatsen var en riktig boost för självförtroendet. Hemma blir det inga rökta. Jag har börjat på en ny svit. Rekordet utan rökat är 52 dagar på raken, det ska jag slå denna gång. Den 22:e oktober rökte jag senast.
Du är så duktig! Kämpa på🌸
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Tack. Jag känner mig verkligen motiverad att sluta. Folk brukar säga att man ska klippa ciggen rakt av, men det funkar inte för mig. Jag trappade ned från 20 om dagen till 10 och sedan ännu mindre för att sedan sluta helt. Så länge jag har snus orkar jag hålla mig ifrån rökandet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Dag fyra som rökfri har snart passerat. Det går bra, det här. Visst sug ibland, men inte så farligt. Jag ska krossa mitt rekord på 52 dagar.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

Du kommer att lyckas bli rökfri Fantasio eftersom du inte ger upp. 100% lyckas av dem som inte ger upp.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Tack, Memphis. Är inne på femte dagen som rökfri. Blossade tre ggr i lördags, det var senast jag rökte. Det känns skönt att vara kvitt bruket av tobaksrök.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Nu är jag inne på sjätte dagen som rökfri. Det går över förväntan. Håller suget i schack med hjälp av snus. Men jag mådde lite dåligt under dagen när jag var på mötesplatsen, så jag pep ut hela tiden för luft, inte tobaksrök.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det gick över förväntan att lyckas vara rökfri ikväll. Har vant mig av med att gå ned på gården och röka. Då återstår rökstopp när jag är iväg på saker. Till exempel när jag är på mötesplatsen. Jag struntar i hur rastlös jag än må vara, det blir inget rökt där. Sedan hade jag ju tänkt att besöka en före detta arbetskamrat på söndag och det är smidigt att gå ut på hans balkong och röka. Klarar jag att hålla mig ifrån ciggen även hemma hos honom är det en stor seger.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

En milstolpe har nåtts. En liten en, men ändå en milstolpe; Jag har idag varit rökfri en vecka. Det brukar väl heta att första veckan är jobbigast och att det släpper sedan. Hoppas på det, för när jag hade mitt förra uppehåll gick det av bara farten. Röksuget kommer nog alltid att finns där om än av varierande grad. Visst vill jag lubba ned på gården och tända mig ett bloss, men det får vara bra nu.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Idag är det dag åtta som rökfri. Om jag skulle bli inlagd så kanske jag börjar röka igen, det vet jag inte. 44 dagar kvar till mitt rekord är det. Det ska jag nog kunna överträffa.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Dag nio utan cigaretter är snart över. Visst har jag varit röksugen till och från, men inte så våldsamt. Det är 43 dagar kvar till mitt rekord.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12663
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Rökning

Post by zoegas »

Vad bra att du satt stop igen. Går du fortfarande till mötesplatsen?
Post Reply