Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rökning

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 07 Jun 2023, 23:45 Inget rökt vare sig igår eller idag. Det börjar arta sig, det här. Nu en snus istället.
:thumbup:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Kompisen var aldrig på mötesplatsen idag, så jag hade ingen att köpa cigg av. Lika bra det. Är endast lite röksugen. Var väl i måndags jag rökte senast.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rökning

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 08 Jun 2023, 22:47 Kompisen var aldrig på mötesplatsen idag, så jag hade ingen att köpa cigg av. Lika bra det. Är endast lite röksugen. Var väl i måndags jag rökte senast.
Låter nästan som du tristessröker.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Kanske är det så, Zoidar. Är ju så van att röka på mötesplatsen, det fattas mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det var på vippen, on the vip, att jag köpte en cigarett av min kompis idag, men jag stålsatte mig och det lyckades. Men det var nära ett bakslag. Eftersom jag kan skilja på ditt och mitt betalar jag alltid för bommade cigaretter.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag köpte två egenrullade cigaretter av min före detta arbetskamrat under dagen. Tycker inte det är hela världen om man tar sig en cigarett någon gång ibland.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58207
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Rökning är sedan länge ett avslutat kapitel för mig, har ingen åstundan efter att röka
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rökning

Post by Zoidar »

Nissegossen wrote: 18 Jun 2023, 10:14 Rökning är sedan länge ett avslutat kapitel för mig, har ingen åstundan efter att röka
Bra du blivit av med det eländet!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rökning

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 17 Jun 2023, 21:11 Jag köpte två egenrullade cigaretter av min före detta arbetskamrat under dagen. Tycker inte det är hela världen om man tar sig en cigarett någon gång ibland.
Det svåra är att hålla det på 1-2 om dagen.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36644
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

Ja. I längden är det lättare att sluta helt, än att bara försöka hålla konsumtionen nere.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Rökning

Post by Richard »

Jag röker sjukt mycket, 5 limpor i månaden, nästan 2 paket om dagen. Jag har fått kraftig hosta...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Rökning

Post by Swesanne »

Jag röker också för mycket. Det är tristess tror jag..
Post Reply