Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Rökning

Post by Swesanne »

Fantasio wrote: 03 Jun 2022, 17:54
Swesanne wrote: 03 Jun 2022, 17:52 Bra jobbat, Fantasio!🌸👍👏
Tack, Swesanne! Lite jobbigt är det att vara utan cigaretterna, men ingen har sagt att det är enkelt att sluta röka. Är du själv rökare?
Ja, röker en paket/dag, började så mycket när jag var inlagd, sedan har jag inte orkat dra ner på det
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Aj då. Som mest rökte jag också ett paket om dagen. Men drog ned till ungefär hälften med början för något år sedan, kanske. Jag trappade ned till tre om dagen, sedan slutade jag helt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Dag 47 som rökfri. Det går framåt, om än svajigt. Vill inte trilla dit igen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37062
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Rökning

Post by Geta »

Heja på, Fantasio! :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Tack, Geta. Snart är ännu en dag gången. Får kanske räkna med konstant röksug. Man har ju hört en del skräckhistorier av folk som fortfarande, efter flera år som rökfria, uppskattar lukten av en brinnande cigarett.
User avatar
Lorca
Litiummedlem
Posts: 341
Joined: 12 Apr 2022, 19:45

Re: Rökning

Post by Lorca »

Doften av cigarr.. 👍❤️.
Då är mitt rökavslut ändå den bästa gåva som jag gett mig själv, både ekonomiskt och hälsomässigt. Kommer aldrig ångra den kampen som det var att lägga ner cigg..
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58448
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Lorca wrote: 05 Jun 2022, 00:15 Doften av cigarr.. 👍❤️.
Då är mitt rökavslut ändå den bästa gåva som jag gett mig själv, både ekonomiskt och hälsomässigt. Kommer aldrig ångra den kampen som det var att lägga ner cigg..
Håller med dig!
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag ångrar inte heller att jag slutade röka. Det enda bra jag lyckats med på årtionden. Idag är det dag 48 som rökfri. Om jag bara kunde slippa den inre oron.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Idag är det ett jubileum. 50 dagar som rökfri. Saknaden efter ett bloss kommer nog alltid att finnas där, men jag vägrar att stoppa en cigg i käften igen. Tyvärr har jag inte upplevt att lukt- och smaksinne förbättrats, men det kanske kommer så småningom. Hur mycket pengar har jag sparat om jag gångrar 60 med 50? Ett paket hårda Prince kostar 68 kronor, så 60 är i underkant. Blir det 3000 kronor? Huvudräkning är inte min starka sida.
User avatar
Lorca
Litiummedlem
Posts: 341
Joined: 12 Apr 2022, 19:45

Re: Rökning

Post by Lorca »

Fantasio wrote: 07 Jun 2022, 02:28 Idag är det ett jubileum. 50 dagar som rökfri. Saknaden efter ett bloss kommer nog alltid att finnas där, men jag vägrar att stoppa en cigg i käften igen. Tyvärr har jag inte upplevt att lukt- och smaksinne förbättrats, men det kanske kommer så småningom. Hur mycket pengar har jag sparat om jag gångrar 60 med 50? Ett paket hårda Prince kostar 68 kronor, så 60 är i underkant. Blir det 3000 kronor? Huvudräkning är inte min starka sida.
Grattis‼️Stort av dig att kämpa vidare.
Tyvärr kan jag fortfarande fantisera om nikotin, cig, även snus. Skulle egentligen ge vad som helst för en ask Oliver Twist (tuggtobak) men tänker på min pappa, som alltid sa, man måste g-ö-r-a s-l-u-t med tobaken en gång för alltid.

-
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17795
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Lorca wrote: 07 Jun 2022, 02:44 Grattis‼️Stort av dig att kämpa vidare.
Tyvärr kan jag fortfarande fantisera om nikotin, cig, även snus. Skulle egentligen ge vad som helst för en ask Oliver Twist (tuggtobak) men tänker på min pappa, som alltid sa, man måste g-ö-r-a s-l-u-t med tobaken en gång för alltid.
Där felar jag. Jag tog till snus för att kunna sluta med ciggen. Egentligen borde jag sluta snusa, göra mig kvitt tobak och nikotin. Men det får bli en senare fråga, först vill jag bygga på min rökfria svit.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36796
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

När jag känner cigarettrök tycker jag att det luktar illa. Jag rökte hemrullade cigaretter. De luktar bättre. Tror det är mindre gifter i hemrullade också.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply