Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Idag är det 58 dagar sedan mitt rökstopp. Om tre dagar är det två månader. Det tycker jag är värt att fira. Det går utan ansträngning att vara rökfri skulle jag vilja påstå. Men nu blev jag lite röksugen faktiskt. Äh, det går nog bra det här.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag följer med min kompis ut när han röker när vi är på mötesplatsen. Han brukar fråga om jag inte blir frestad att röka när han gör det. Lite grann känner jag, men inte så farligt. Inte så att jag trillar dit igen i alla fall. Saknaden efter ett bloss kommer väl alltid att finnas där antar jag. Dag 59 är det idag sedan sist jag rökte.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12663
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Rökning

Post by zoegas »

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Den var rolig, zoegas. Dag 66 utan rökning är det för mig idag.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12663
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Rökning

Post by zoegas »

Jag har beställt en ny vape-penna och oljor. 950 pix. Jag klarar inte att sluta och köper cigg. Lika bra att köpa vape. Det måste vara bättre än cigg för hälsan även om det inte är bra.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rökning

Post by Zoidar »

zoegas wrote: 28 Dec 2022, 07:20 Jag har beställt en ny vape-penna och oljor. 950 pix. Jag klarar inte att sluta och köper cigg. Lika bra att köpa vape. Det måste vara bättre än cigg för hälsan även om det inte är bra.
Ja helt klart. Nog 10ggr bätttre tror jag.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58313
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Håller mig ifrån rökat, vågar inte ta ett bloss än gång, för då tror jag att jag fastnar igen. Vill inte göra som zoegas, halta mig fram och ta rökat. Den skiten håller jag på armlängds avstånd ifrån mig.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Rökning

Post by Zoidar »

Nissegossen wrote: 28 Dec 2022, 08:58 Håller mig ifrån rökat, vågar inte ta ett bloss än gång, för då tror jag att jag fastnar igen. Vill inte göra som zoegas, halta mig fram och ta rökat. Den skiten håller jag på armlängds avstånd ifrån mig.
Har du klarat dig så länge utan finns det ju ingen anledning att skaffa ett beroende igen.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58313
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Psykologiskt är det, man vill smaka på en cigarrett för att återuppleva kicken av en cigarrett men sedan avstå, men en cigarrett är man redan fast igen. Men det psykologiska begäret finns där. Jag vågar inte ta ett enda bloss igen, då är jag fast. Sluta röka, vill jag inte göra igen.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Nu är det dag 69 utan cigaretter och det går finfint att vara utan dem. Har inget sug efter dem, det håller jag i schack med snus. Men det är förrädiskt med cigg, rätt vad det är sitter man kanske med en i näven. Jag ropar inte hej än på ett tag, men prognosen ser god ut.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag lyckades, jag klarade året ut utan cigaretter. Det är dag 72 utan rökning och jag känner mig stolt över min bragd.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12663
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Rökning

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 02 Jan 2023, 21:41 Jag lyckades, jag klarade året ut utan cigaretter. Det är dag 72 utan rökning och jag känner mig stolt över min bragd.
Hur känns suget?
Post Reply