Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det var fördömt att jag inte kan låta bli att gå ut och röka på mötesplatsen. Jag måste börja gå ut så ofta jag känner begäret efter en cigg, men sätta mig på betongsuggan utan att fiska upp en cigarett. Gå in och så ut igen när behovet kommer. Hemma har jag inga problem att vara utan rökverken. Ser jag till att inga röka mellan kanske tolv fram till halv fyra på eftermiddagen är jag snart rökfri igen.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12618
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Rökning

Post by zoegas »

Jag har börjat vape igen. Jag klara inte av det. Måste ha den direkta nicokicken, det räcker inte med snus.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36617
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

Jag tror inte det är bättre att vejpa än att röka cigaretter.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12618
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Rökning

Post by zoegas »

memphis wrote: 25 Aug 2022, 15:26 Jag tror inte det är bättre att vejpa än att röka cigaretter.
Nä, det är som en syra. Får man vätskan på tungan så domnas den av. Det är inga bra grejer att ha i lungorna. Men jag tror man slipper förträgningar i kärlen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag skulle vilja testa Bellman cigariller. Men hur sjutton gör man för att inte dra ned röken i lungorna? Ska man andas in precis innan man drar in röken i munnen? Har läst att man kan uppleva mer "smak" genom att blåsa ut röken genom näsan.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36617
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

Hittade ett paket cigaretter på gatan idag. Jag tog rätt på det. Inte för att jag är sugen på att röka men jag kan ha dem till om jag ska festa till det nån gång.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Idag har det inte blivit en enda cigarett. Jag är stolt över mig själv, på min ära.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Som vanligt går det bra att vara utan blossen. Fattar inte att jag prompt måste röka när jag är iväg på saker och ting. Det lutar åt att handla ett nytt paket cigaretter imorgon, tyävrr. Jag ska ju på kalas och då vill jag unna mig lite extra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Igår blev jag bjuden på en cigarett, det blev dagens enda. Jag fick fyra cigaretter av kompisen och har rökt en idag också. En om dan, det är ju förstklassigt.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13135
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Rökning

Post by amandara »

Japp.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det var samma visa som vanligt idag. En fyra, fem cigaretter på mötesplatsen och inga hemma. Jag kan ju bli rökfri, jag saknar kanske bara lite mer viljestyrka. Ett bloss är avkopplande, det kommer jag att sakna.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58159
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Sa till mig det sista innan på kvällen jag bestämt mig för att sluta röka dagen efter, Nisse i morgon när du vaknar, det första du gör är att lägga in en snus. På morgonen kom jag ihåg det och lade in en snus. Hade färdiga cigg bara för tryggheten att ha dem, men varje gång jag blev röksugen lade jag in en snus. Räckte inte det lade jag in en till. Men grejen är att helt välja bort vanan av att ta en cigarrett oavsett vad, var helt rökfri från dag ett.

Snus är som en krycka när man stukat foten, lättare att ta sig fram även fast man inte gillar det. Det gör det möjligt att gå fast det är kryckigt. På samma sätt ger snus möjlighet att vara rökfri. Man får i sig mer nikotin än när man röker, men vet mycket väl att det är att dra ned röken i lungorna är det som ger kicken med rökning. Man får se det som metadon för en sprutnarkoman som vill sluta knarka.

Det tar bort kicken, men samtigt tar det bort begäret. Samt grejen är att alltid se till att ta det mindre skadliga.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply