Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 57858
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Rökning

Post by Nissegossen »

Fantasio wrote: 01 Sep 2022, 22:00 Det var samma visa som vanligt idag. En fyra, fem cigaretter på mötesplatsen och inga hemma. Jag kan ju bli rökfri, jag saknar kanske bara lite mer viljestyrka. Ett bloss är avkopplande, det kommer jag att sakna.
Ta inte med dig cigarretter när du går till mötesplatsen, ta med dig en snusdosa istället och ta en snus när begäret sätter in. Jag tror det hjälper dig att vara rökfri
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Ja, du har helt rätt, Nissegossen. Har ju cigg på mig för det mesta. Känn lite oroligt att vara utan dem i fickan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Nu är inte bästa tiden att sluta eöka. Men kutar inte ut en hång i timman i alla fall.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Jag har inget rökt hemma idag, bara när jag gick till och var hos min kompis. Är lite röksugen, men ska inte trilla dit just nu i alla fall.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det blev två cigaretter när jag väntade på min syster. Detta runt klockan ett, så jag är rökfri sedan fem timmar. Hurra..?
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9108
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Rökning

Post by Miika »

Det skulle vara allra bäst att förbjuda tobak
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36469
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

Absolut, men staten drar in så mycket pengar på det, så de vill nog inte förbjuda tobak.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Trots att jag varit hemma flera timmar idag har jag inget rökt då. Är inte speciellt röksugen och ej heller när jag är på mötesplatsen. Ändå blossar jag för fulla muggar där. Jag vill bli rökfri.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36469
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Rökning

Post by memphis »

Har märkt på slutet att jag börjat snusa mer än förut. En dosa räcker inte 3-4 dagar längre, som det gjorde förut.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Det går bra att vara utan blossen om kvällarna. Har fått in en fin vana att inte röka då och är inte speciellt sugen på ett bloss. Om jag bara kunde låta bli rökandet på mötesplatsen.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Rökning

Post by zoegas »

Om jag röker, så behöver jag bara den på morgonen när jag vaknar. Snusen tar tid att verka. Men jag kan inte ha cigg hemma? De tar slut på en dag. Kan inte låta bli. Annars är morgonciggen värd all KOL man kan få.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Rökning

Post by Fantasio »

Ja, dagens första bloss är viktigt för många rökare. Varför la du av med e-ciggen, Zoegas?
Post Reply