Svengelskan

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Svengelskan

Post by amandara »

Är det ingen mer än jag som har problem med svengelskan här på viska? Slut blir slyna, Geta=get a = få en, tack blir kryssa, wasp blir geting, bra blir BH, god blir gud osv. Det är lugnt jag förstår för det mesta men ibland blir det konstiga översättningar. Ingen mer som har det så,
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18133
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Svengelskan

Post by Krokus »

Kan det vara autokorrigering som gör att det blir så för dig? Jag har stängt av autokorrigering på min telefon, blir arg annars.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7971
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Svengelskan

Post by Richard »

Man kan ställa om till svenska här; ucp.php?i=179

Men, det är nått knas, så att när det är inställt på svenska, så kommer man inte in på "Kontoinställningar": ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details där man t.ex byter lösenord. Men skriva som vanligt går. Kan vara flera funktioner som inte funkar på den svenska varianten, t.ex går det inte att registrera sig om man först ställer in svenska.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36014
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Svengelskan

Post by Geta »

Jag föredrar engelska. Har inte ändrat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Svengelskan

Post by amandara »

Richard wrote: 05 Feb 2022, 08:36 Man kan ställa om till svenska här; ucp.php?i=179

Men, det är nått knas, så att när det är inställt på svenska, så kommer man inte in på "Kontoinställningar": ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details där man t.ex byter lösenord. Men skriva som vanligt går. Kan vara flera funktioner som inte funkar på den svenska varianten, t.ex går det inte att registrera sig om man först ställer in svenska.
Jag har ställt om till svenska nu tack Richard.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Svengelskan

Post by Klankedinken »

När jag kommer in på sidan är det engelska, sen när jag loggar in är det svenska och sen efter jag skrivit i en tråd så loggas jag ut!
Post Reply