Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Spelade Roulett idag men vann bara +550 kronor - alltid något! Sammanlagt sen jag fick sjukersättning så har jag i alla fall vunnit + 5500 kronor - pengarna behövs bland annat till cigarettlimpor för jag har slut på tobaks lager. Köpt flera cigarettlimpor sen förra vecka - men kommer ändå inte att räcka till nästa gång jag får sjukersättning utan måste köpa fler cigarettlimpor.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

"107 SVT Text måndag 22 apr 2024
INRIKES PUBLICERAD 22 APRIL

Fler tar av barnens sparpengar


Antalet föräldrar som tagit av barnens
sparpengar har mer än fördubblats
i jämförelse med förra året, enligt en
undersökning av Länsförsäkringar.

Undersökningen visar att var tionde
förälder har tagit av barnens
sparpengar utan att sätta tillbaka
summan. Förra året var andelen fyra
procent. Bland föräldrar med låg
inkomst uppger var tredje att de tagit
av barnens sparande det senaste året.

-De har ofta små marginaler som gjort
att man nog varit tvungen att hitta
pengar för att betala räkningar, säger
privatekonomen Stefan Westerberg.
Inrikes 101 Utrikes 104 Innehåll 700".

"Text-tv"

På min tid när jag var barn under 1970–1980 talet så hade jag inga föräldrar som sparade pengar åt mig eller inte ens jag själv gjorde det.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Har börjat nu ta 3 vitlökskapslar varje dag och även multivitamintabletter med mera! Så kanske min psykiska hypokondriker släpper lite.

Sen köpte jag sådana här eteriska oljor till badet för att försöka lugna ner mig/koppla av/få mig att komma till ro. Jag har haft tio krascher på ett halvår så därför också. Försöker komma över kriserna på mitt sätt.

"Beskrivning
Weleda Pine Reviving Bath Milk är en badolja med doft av ädelgran - en doft som ger en känsla av lugn till både kroppen och sinnet. Den återhämtande badoljan påminner om doften och friden i en barrskog och är perfekt att använda när du behöver komma ner i varv och koppla av.

Weleda Pine badolja innehåller aromatiska, eteriska oljor som ger en känsla av harmoni och välbefinnande.".

Image

"Beskrivning
Weleda Lavender Relaxing Bath Milk är en avslappnande och lugnande badtillsats med eterisk olja från lavendel. Ger en skön känsla för kropp och sinne! Doften från lavendelns eteriska oljor är perfekt när du behöver koppla av och minska spänningar. Lavender Relaxing Bath Milk är perfekt till kvällsbadet för att lättare kunna varva ner och komma till ro."

Image
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Vad bra Norton programmet är men rätt så dyrt om man ska ha antivirusprogram till mobilen också utöver datorn + tillbehörsprogam, kostar flera tusen kronor/år. Det som är bra med Norton - så fort om mina uppgifter som mobilnummer med mera hamnar på Dark Webb så varnar Norton mig och tipsar mig om vad jag ska göra då - bara ett exempel som är bra, finns flera exempel också som är bra.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Märkt också när jag startar datorn eller uppdaterar program min dator då blir datorn mycket varmare för en stund - brukar då köra mina kyl fläktar i gång!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Edit: med min dator
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Därför man inte ska ha automatiska uppdateringar för kylfläktarna kanske inte är på då men än så länge behöver jag inte vara orolig så jag kör automatiska uppdateringar något år till när min dator börjar bli gammal.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Edit: tills min dator
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Annars, en nyhet är att Google ska snart vilja ta betalt för sökresultat. Så Google kommer också kosta pengar i framtiden.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12707
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Har du Yubi-key och lösenordshanterare? Jag har BitWarden som hanterare, så har man en Yubikey i en USB-port. Man nuddar den så loggar man in 2Fa. Jag är uppe i 40 olika lösenord med 20 tecken i varje. Det är smidigt som fan.

https://www.yubico.com

https://bitwarden.com
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Du kan själv se vad jag har:

Image
Image

Sen har jag massa tilläggsprogram också!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Min mobil är också skyddad:

Image
Post Reply