Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Lord Persson

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson »

Klangen wrote: 08 Dec 2022, 11:59 Jag har redan köpt upp pengarna, det blev en telefon med hörlurar till morsan och en dator som jag ska försöka få min brorsa och ta, han är riktig nörd så det ska bli kul och se om den duger!
Ska du inte unna dig själv något!?
Det tycker jag du är värd!
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Jo, jag har köpt två nya mobilskydd till min telefon.
Lord Persson

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson »

Idag åt jag lax med blokmkål till lunch.
Smakade förvånansvärt bra!
Igår blev det fläskfile och blomkål.
Det hade varit godare med strips till!

I onsdags gjorde jag en tabbe!
Var inne på min tredje dag av min fasta men
råkade befinna mig på ett konditori.
Köpte ingen bakelse men det blev en räkmacka!
Den kostade bara 140 kr så jag passade på när det
var rea! :roll:

Men bröd innehåller mycket kolhydrater!
Så jag kanske sabbade min ketos lite!
Men nu har jag i princip inte ätit några kolhydrater alls.
Förhoppningsvis är jag tillbaka på banan igen!
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Jo jag köpte två bitar stelt smör när jag var på väg hem, det kom en vender som dök upp, "POFF" och så stod det en man från saudiarabien där med en flygande matta och persiskt intrakata mönster på fracken.. "WOW" tänkte jag och sa. Fyfan ta inte hit dina kladdiga misogyna fingrar och då sträckte han fram smöret och så "Om du tar det här smöret så får du aldrig se mig igen"..

Tre timmar senare är jag blind och lägenheten låter som den är full av araber!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Fylletråd!

Post by Krokus »

Lord Persson,

Är inte ketos en obehaglig upplevelse? Jag vet att vissa undviker kolhydrater i största möjliga mån, och äter desto mer fett. Detta för att kroppen ska i första hand använda fett som bränsle istället för kolhydrater. Blir inte måltiderna tråkiga utan kolhydrater? Äter du ens rotfrukter och potatis?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Lord Persson

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson »

Krokus wrote: 08 Dec 2022, 13:58 Lord Persson,

Är inte ketos en obehaglig upplevelse? Jag vet att vissa undviker kolhydrater i största möjliga mån, och äter desto mer fett. Detta för att kroppen ska i första hand använda fett som bränsle istället för kolhydrater. Blir inte måltiderna tråkiga utan kolhydrater? Äter du ens rotfrukter och potatis?
Det känns som en lätt bakfylla när man hamnar i ketos!
Ingen trevlig upplevelse! Det märks att kroppen är van vid kolhydrater.

Måltiderna kan bli tråkiga. Det gäller att hitta något mer än blomkål att äta!
Jag tänker inte hålla på med detta resten av livet!
Så får se vad som händer framöver!

Fasta gjorde jag för att dels komma i ketos snabbt och dels för att tarmen skulle få återhämta sig lite!
När man äter socker och skräpmat blir tarmen irriterad och kanske inflammerad till och med!

Nu har jag gått ned 700 gram hittills.
Målet är 10 kg!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Fylletråd!

Post by Krokus »

Ok! Tack för svar! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Min dag:

Jag åt lunch till frukost - köttbullar och stuvade makaroner. Sen skulle jag hämta två st. paket på två olika ställen! Ena paketet som var Criminal Minds DVD serien hade dom skickat tillbaka för jag var lite sent ute - fattar inte hur jag kunde missa det? Det är som om en vecka hade försvunnit för mig - typ, tappat tid och rum totalt. Andra paketet fick jag när cyklade till andra sidan bron/andra sidan stan för att få mina Cd-r skivorna. Sen någon gång under dagen så köpte jag folköl så jag säger - skål för den som vill! Glömde äta eller var inte alls hungrig under hela dagen så jag nöjde mig med popcorn med smält smör och salt nu ikväll - räckte för att jag skulle känna mig rätt belåten nu.

Sen har jag laddat hem flera Adobes mjukvaruprogram idag - så nu har jag cirka 1/3 del kvar att ladda hem och sen är min dator med tillbehör värd runt 100 tusen kronor eller rättare sagt en kvarts miljon kronor om man ser hela mitt kontor - skulle jag kunna tro.

Ja, jag får vara nöjd för dagen och kvällen! Har kvar flera folköl...
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Nä, åt inte alls köttbullar och stuvade makaroner utan stekta potatisar och köttbullar! Ni se, hur stressad jag kan vara ibland. Sen när jag var och köpte folköl så var det ett par män på vägen och så sa den ena mannen om mig: - "Han måste vara förståndshandikappat!". Den andre sa: - "Hur kan han vara det då när han cyklar i snön och is om han nu skulle vara det?".
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Alla dessa Adobe program har jag nu laddat hem - det finns fler program ändå:

Image

När jag har alla programmen som jag laddat hem så känner jag mig stenrik! Att ni inte passade på med 40 % erbjudandet - det fattar jag inte? Är det för att ni har för klen dator som gjorde det eller?
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Minns när jag hade en klen dator under många år och inte kunde använda mina favoritprogram! Tänker inte utsätta mig för en sådan situation en gång till i mitt liv. Kommer alltid se till att jag kan köpa en prestanda dator var 3-5 år framöver som klarar av tunga program...
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Adobe kör också moln aktivitet mot extra avgift - då kan man köra program även om min dator skulle krascha ute i världen tills jag skulle skaffa en ny dator. Typ, jag behöver inte ens använda min egen gamla dator för att köra program men det ska jag inte ha än så länge för jag har relativ ny dator än så länge. Alltså, hur förklarar jag? Med moln aktivitet så kan jag föra över filer från nåt gammalt till nytt! En gammal dator till en ny dator typ...


Minns till exempel när jag fick denna dator för ett halv år sedan så visste den vad jag heter redan från start - nåt sånt typ!
Post Reply