Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Fantasio, jag tycker att 300 kronor är lagom start att börja spela Roulett så förlorar man inte så mycket om man nu skulle förlora. Sen kan man försöka spela igen en annan gång. Vinner jag så brukar jag köpa andelar på tipset, ibland spelar jag på slots, ibland för jag över vinstpengar pengar till spel kontot - beroende på hur mycket jag vinner. Sen april månad så har jag vunnit + 10 tusen tals kronor på Roulett.

Annars, haft lite tanke experiment sen en tid tillbaka. Tyckte det var intressant att vända på perspektivet. Antar att många författare måste vara duktiga på tankeexperiment. Hursomhelst, jag tänkte allt som är negativ är bra och allt som är positivt är dåligt - typ skratta åt dåliga nyheter och så vidare. Och när jag gjorde detta så blev jag väldigt snuvig - tänkte om det var kroppen som reagerade så på mina tvärtom tankar?
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Edit: , ibland för jag över vinstpengar pengar till spel kontot -

Menade bank kontot förstås.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Fick externa ljudkortet idag! Behöver kanske bara köpa lite längre ljud kablar. Men jag kanske har det någonstans annars för jag har inte sån extremt koll på allt jag har.

Trådlös tangentbord och numerisk tangentbord och trådlös mus är betalt men som jag väntar på att få hem + dockningsstation – för de hade inte i lager.

Och nu är det bara följande jag behöver vinna till eller spara till:

1. Två stycken skärmar runt 26 ” tum.

2. Betala för Office 365 för ett år. Som jag har haft årsprenumeration i många år.

3. Betala Reason 12 musik mjukvaruprogram – ett år.

4. Ett par nya högtalare till mitt externa ljudkort.

5. Ny skrivbordsstol med gung funktion.

6. Två-tre plan hylla till mina två skrivare och papper.

7. Ytterligare några väskor till mina syntar.

Tror jag nöjer mig med att skapa ny musik och lära teckna min egen stil under nåt år framöver. Sen får vi se hur det utvecklar sig med det andra.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Tänker, dom rika kan köpa alla prylarna på en och samma gång! En annan med fjuttig sjukersättning får köpa pö om pö - men jag låter mina hobbys gro/växa inom mig i alla fall... .
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Lyckats skaffa en hel del tillbehör till min dator som jag köpte 7:e juni förra månaden - inte så dåligt ändå för det har som sagt bara gått lite över en månad.

Min dator Microsoft Surface Laptop Studio Core i7 16GB 512GB SSD 120Hz 14.4" RTX 3050 Ti. har gått upp med cirka ett par tusen kronor i pris från butiken sen jag köpte den.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12559
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Office programmet är dyrt- Open office är nästan likadant och gratis.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Office 365 kostar bara runt 1000 kronor/år - då kan jag ha 6 st. E-post adresser till min Outlook. Sen tror jag att man måste ha Office idag om man ska ha Microsofts datorer - fast jag är inte så säker på det.

Till mitt ljudkort så tänkte jag om jag ska köpa dessa studio högtalare för cirka 1800 kronor:

Image

Image

Annars, när jag vill skapa musik så har jag mest hörlurar och inte så ofta högtalare... .
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag vill inte störa grannarna så därför vill jag helst ha hörlurar och därför finns ingen mening med att köpa dyrare högtalare än runt 2000 kronor. Sen har jag en decibel mätare som varnar om jag har för högt ljud.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Sagt och gjort - köpte studio högtalare:

Order detaljer

Samson - MEDIAONE-BT3

1 695 kr

Frakt

123 kr

Totalbelopp

1 818 kr
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Läser skvallertidningen Hänt X-tra och där står det om en kändis som är rik och typ tycker det är ointressant och obehagligt att prata om pengar. Att man ej ska prata om pengar har personen fått lära sig. Min erfarenhet säger att folk är rädda för pengar! Det kanske är dom fattiga som saknar pengar som pratar mest om pengar?

Hursomhelst, jag är sugen på öl men det får bli nu på lördag istället för idag. Jag reser då inne i mitt inre och har således inga behov av att resa på riktigt som de flesta gör.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Många sådana här kriminal dokumentärer – True Crime och sånt handlar ofta om försäkringspengar. Gärningsmän brukar rigga så att man kan få ut försäkringspengar men slutar oftast med livstids fängelse eller dödsstraff. Ibland ser jag på kriminal dokumentärer eftersom jag tycker det är intressant att se dokumentärer om hur kriminalare arbetar och löser fall. De största misstagen och vanligaste misstagen brottslingar brukar göra är just deras mobiler som avslöjar dom.

Apropå polis, så har jag faktiskt praktiserat på ett polishus när jag var i tonåren - tyvärr, blev jag misshandlad utav en polis och vakt när jag var full och hamnade i fyllecellen. Då var jag i tonåren när det hände och sen dess har det tjutit inne i mitt huvud. Men nog om det för det är en annan historia... .
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36451
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Fylletråd!

Post by memphis »

Jag brukar se på förhörsfilmer på Youtube ibland. Där har jag lärt mig att folk som bara spelar psykiskt sjuka skiljer sig från verkligt sjuka genom att de försöker förmildrande sina gärningar. Medan de verkligt sjuka erkänner utan omsvep.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply