Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13107
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Fylletråd!

Post by amandara »

Jag ber ödmjukast om ursäkt utomjordingen. Du är du och du får vara som du vill. Som jag, men jag hade druckit för mycket vin och hade en dålig dag. Det var elakt sagt av mig. Iofs tycker jag stt du ska ge dig in på forumet och interagera - det skulle du må väl av. Stå på dig - annars gör någon annan det.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Ingen fara - för jag förstår hur det kan vara Amandara! Ibland har jag många gånger övervägt att låsa min 4 G modemet in i timer boxen så jag inte kan surfa med min dator under fyllan. För ibland får jag en chock när jag läser dagen efter vad jag hade skrivit dagen innan under fyllan – värre är det när jag lider av personlighetsförändring när jag är skriver och är full. Kan då må dåligt av det i flera dagar efteråt.

Hursomhelst, há det gott Amandara – hoppas att allt blir/är bra med dig!

Dricker mina kalla öl nu för att värma mig inför tipset som börjar klockan 16:00... .
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Lyssnar nu på Modern Talking för jag är i den fasen nu! Vet, att Fantasio inte gillar Modern Talking - antar att det låter som bög ande över musiken men dom är faktiskt inte bögar Fantasio. Musiken handlar mest om kärlek/glädje och inte hat/depression!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Modern Talking - Do You Wanna

https://www.youtube.com/watch?v=olkZSvutCWE
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Jag har ett gäng lappar på de 2 Franska matcherna idag. Premiären. Kan vinna runt en 500. Se på matcherna ikväll och dricka en vinare.

Jag spelar på Mr.Green. De har "syndicate" där, som är typ andelsspel om jag förstått rätt. Det blir att satsa vinsten på det.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Z, nu ser vi till så vi vinner ikväll – hamnar i den parallella världen där vi vinner. För du om jag inte vinner denna månaden så är det pantbanken som gäller för min del i slutet på denna månaden. För jag ligger back flera tusen kronor denna månaden. Men det har ordnat sig förr och det kan göra det nu igen.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Läget just nu:

Image
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Klart det blev X på övertid för Strassburg. Nu kan jag max vinna ett par 10:or
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag slocknade visst så jag kunde inte följa matcherna! Tyvärr, vi hamnade i den parallella världen där vi bara vann kaffepengar - fick bara 11 rätt på tipset.

Beställde adapter till mina syntar så jag kan koppla syntarna till ljudkortet och studio högtalare:

Hosa - RCA Fe > 6.3mm Ma MO [2-pack] Angled 1-3 vardagar. Finns i butikslager. 2.00 65.00 130.00
Proel - RCA Ma > 6.3mm Fe MO Adapter 1-3 vardagar. Finns i butikslager. 2.00 74.00 148.00
Proel - 6.3mm Ma MO > RCA Fe Adapter 1-3 vardagar. Finns i butikslager. 2.00 74.00 148.00
Totalt: 426.00
Frakt: 79.00
Moms ingår med: 101.00
Summa kr: 505.00

Sen köpte jag faktiskt enkel gammalt flipper dataspel - har annars inte spelat dataspel på flera år:

Antal Produkt Pris Total
1 Worms Pinball (PC)
83,50 kr 83,50 kr

Delsumma 83,50 kr
Fraktbelopp 0 kr
Momsbelopp 16,70 kr
Totalt inkl. Moms 83,50 kr

Man kunde ladda hem spelet direkt till datorn... !
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Jag satte tiorna på slotts. 2 kronors insats 35 snurr. Vann 2 gånger totalt 1 krona och 80 öre.
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Runt mellan 100-200 snurr på mina favorit slots så brukar det kunna ge minst en ”storvinst” någon gång. I vissa fall har jag fått storvinst vid första snurr och i extrema fall har jag fått snurra flera 100 gånger utan storvinst. Fast sen beror det nog på vilken slotsmaskin det är.

Annars - om sagt, jag har tänkt komma ut som konstnär och musiker på nätet i framtiden men det känns svårt för jag tycker jag har så mycket att dölja. Till exempel, jag är psyk sjuk och så vidare som andra säkert skulle ta upp/avslöja om jag kom ut. Så då tänkte jag – kan man komma ut som anonym?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Fylletråd!

Post by zoegas »

Det finns författare som skriver under pseudonym. Det går nog med konst med, men musik är nog svårare.
A pseudonym (/ˈsjuːdənɪm/; from Ancient Greek ψευδώνυμος (pseudṓnumos) 'falsely named') or alias (/ˈeɪli.əs/) is a fictitious name that a person or group assumes for a particular purpose, which differs from their original or true name (orthonym).[1][2] This also differs from a new name that entirely or legally replaces an individual's own. Most pseudonym holders use pseudonyms because they wish to remain anonymous, but anonymity is difficult to achieve and often fraught with legal issues.[3]
https://en.wikipedia.org/wiki/Pseudonym
Post Reply