Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Lord Persson

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson »

Det har han rätt i!
Julen står för dörren!
Men först blir det Lucia och Musikhjälpen börjar väl snart?
Lord Persson

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson »

Apropå Julen.
Köpte en Bingolott till uppesittarkvällen!
Det har blivit tradition.
Har aldrig vunnit men det blir lite spänning!

Musikhjälpen börjar den 12:e!
Lord Persson

Re: Fylletråd!

Post by Lord Persson »

Det blir fläskfile till lunch idag!
Men jag får skippa stripsen.
Strips innehåller för mycket kolhydrater!
Det får bli blomkål istället plus en god sås förstås!
Kanske lite grönt också.

Kollar på Autogefühl. Han visar en Mercedes S63 AMG.
En sån bil skulle jag kunna tänka mig!
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Damerna:
Du är sån fin kille du Persson, brås på mamma, så snäll. Att du inte hittat flickan i ditt liv? Är det inte ensamt?

Pappa:
Om du inte hade tuggat så mycket skit i barnsben hade det säkert blivit av något av dig, men idag sitter du och gråter på farstun och spottar på din mammas grav.

Syskon:
haha, jag kommer ihåg vad du har gjort, ingen vill ha dig och du har bara jävulskap i dig, Det svarta fåret!

Klangen:
Ska du inte ut med mig på stråket i pissa i stuprännan så det svämmar över hööhö?

Zoegas:
Knark är fint, det är bara att ingen annan inser det. Jag har mina finaste stunder med knark!

Geta:
Så pass gammal har jag inte blivit att jag inte hinner med, jag må va skröplig men huvudet sitter fast!

Zoidar:
ONE MORE REP!

Resten av skocken:
Åh vad tråkigt jag har, när ska det hända något i mitt tråkiga liv?
Sadisten:
Ni sitter i rätt sällskap, det är bara att vänta!

Gud:
My love will set you free! I am god and all that I see is holy, my beloved children!

Psykiatrin:
Det är tur vi har piller för vi kan förfan ingenting egentligen. Att bedömma det här? Nä för fan, vi kryssar i lite lådor så att det blir svårt att spåra och sen släpper vi det till öppenvården.

Öppenvården:
Vad fan är det vi ska behandla? Är det den totala frånvaron av symptom som är problemet?

https://www.youtube.com/watch?v=9VVFNgbsDC4&ab_channel=JudasPriestVEVO
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Så här har folk ute sagt om mig:

Ena - "Har han rört en komet?". Den andre: - "Klär han sig som påven så har han säkert gjort det!".

Ena till den andre: - "Alexander bor här!". Den andre: -"Han hade visst rört en komet!".

Ena: - "En sån som han kan väl inte komma in på arbetsmarknad?". Den andre: - "Inte en chans!".

En annan sa om mig: - "Är det Hitlers bror?".

Utanför mitt hem: - "Dagdrivaren Alexander bor här!".

En psykvårdaren: - "Hur kan en sån som han bo i centrala stan?". Andre psykevårdaren: - "Det var bara ren tur!".

När jag fimpade en halv cigg så sa en: - "Vad fan är det för grevefimpar du gör?".

Ja, det var lite så men det finns förstås mer... men här kan man faktiskt se vad folk tänker om mig i det stora hela...
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Jag gillar inte att gå ut för det tar emot att gå ut för alltid är det nån som ska kommentera om mig!

Men ska försöka orka mig ut idag för jag har två paket som jag borde hämta...
Klangen

Re: Fylletråd!

Post by Klangen »

Fyfan.. jag var ute på promenad i min morgon rock.. det blev 5 km.. Gick runt och det kommer en kvinna som börjar prata med mig...

Hon frågar:
Tycker du jag ska operara mina bröst?
Jag:
Vad menar du hänger dom inte efter backen i alla fall?
Hon:
Jo men om jag opererar dom så kommer jag känna mig ung igen
Jag:
Ja det kanske vore en god ide efter all den här tiden?
Hon:
Ok, det kostar 40´000 och jag måste åka ner till Stockholm där dom operarar..
Jag:
Ok
Hon:
Vi syns när dom är färdiga! Wink wink!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Orkade inte hämta mina paket idag!

Har spelat på Europatipset som är idag och i morgon utöver mina stående rader som är ikväll... Min tur ikväll?
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Fick bara 3 rätt (vinst, 53 kronor) på Vikinglotto och det verkar som om jag bara får 10 rätt eller 11 rätt på Europatipset i morgon!
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Har inte riktigt koll på min budget denna månaden men det är för att jag ännu inte fått alla räkningar! Men känner på mig att jag kommer ligga back nån tusen lapp denna månaden också. Det som gjorde att jag kunde betala alla räkningar förra månaden var att jag vann nån tusenlapp på spel. Kommer jag kunna vinna denna månaden också på spel?

Sen har jag inte lyckats spara (dra mer i skatt) så mycket det här året som förra året men tror att jag får i alla fall runt 7-8 tusen kronor tillbaka på skatten sen nästa år i april. Dom pengarna som jag får sen har jag tänkt att jag ska försöka investera på spel...
Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

I år ska jag har nyårslöfte för en gång skull och det blir ett skapa år! Förhoppnings kommer jag in i nån slags systematiskt/schemalagd arbete för en gång skull.

Innan nästa år slut så ska jag har gjort följande:

1. Ska ha hållit på med mina mjukvaruprogram mer eller mindre dagligen.

2. Ska ha gjort 2-3 låtar och ritat/målat CD samt fodral etiketter.

3. Sett hela serien Criminal Minds serien som är runt 300 avsnitt gånger cirka 40 minuter/avsnitt = 200 timmar.

Mitt mål att köpa nästa år:

1. Två st. skärmar till min dator.

2. Kanske en ny tv?

3. Cappucinomaskin och en ny kaffebryggare?

4. Kylskåp med glasdörr?

5. Videokamera?

Vad händer nästa år?

1. Kanske får totalrenoverat hela den här lägenheten?

2. Vinner en storvinst på spel?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Fylletråd!

Post by Fantasio »

Jag antar att du bor i bostadsrätt, eller insatslägenhet. Tänkte på det där med att du vill byta kylskåp.
Post Reply