F-kassan minskade bo-tillägg med 400kr

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23524
Joined: 10 May 2021, 16:12

F-kassan minskade bo-tillägg med 400kr

Post by Zoidar »

Denna gång fick jag 400kr mindre i bostadstillägg. Min handläggare kommer tillbaka imorgon. Då får jag kolla upp vad som hänt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37258
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: F-kassan minskade bo-tillägg med 400kr

Post by Geta »

Har din inkomst ökat?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58666
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: F-kassan minskade bo-tillägg med 400kr

Post by Nissegossen »

Geta saknar katten och din röda nos! Kul att fler kommer till viska3.1
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37258
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: F-kassan minskade bo-tillägg med 400kr

Post by Geta »

Den avataren har jag gett katten i. Man måste förnya sig!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18744
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: F-kassan minskade bo-tillägg med 400kr

Post by Krokus »

Zoidar wrote: 10 May 2021, 17:02 Denna gång fick jag 400kr mindre i bostadstillägg. Min handläggare kommer tillbaka imorgon. Då får jag kolla upp vad som hänt.
Hur vet du det? Pengarna kommer väl 18/5 eller 19/5. Har du bestämt dig för hur stor del sjukersättning du ska ha framöver? 50% eller 75%?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23524
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: F-kassan minskade bo-tillägg med 400kr

Post by Zoidar »

Geta, nej samma inkomst. Jag har dock velat med min vilande ersättning, så beror nog på någon ny uträkning.

Krokus, jag får besked om utbetalning innan, så jag ser redan nu hur mycket jag får den 19e. Det blir 50% framöver (tills jag ändrar mig igen. Vill förstås inte vela, men det är min sjukdom).
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18744
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: F-kassan minskade bo-tillägg med 400kr

Post by Krokus »

Zoidar,

Vad konstigt att de minskar bostadstillägget om din inkomst är densamma. Har du pratat med din handläggare?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23524
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: F-kassan minskade bo-tillägg med 400kr

Post by Zoidar »

Handläggaren ringde mig imorse. Hon trodde jag hade 100% sjukersättning och 25% vilande, när jag har 75% och 25% vilande. Nog därför det blivit fel. Nu ska förhoppningsvis det vara ordnat och att jag får de 400kr jag missar denna månad nästa månad istället.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply