Tips på börsen.

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6610
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tips på börsen.

Post by Hercules723 »

Jag borde stänga kontot från LVbet.com, som jag har gjort med många sidor. Då kan jag inte spela på någon seriös sida. För jag spelar bara på skattefria sidor.

Vet inte om det funkar att skriva ner sånt. Jag spela inte bort så mycket pengar nu att jag inte har råd med hyran, mat och annat. Men visst det har gått 2K den här månaden men ska inte spela mera den här månaden.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6610
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tips på börsen.

Post by Hercules723 »

Jag blockade mitt konto i 30 dagar så kan jag inte spela. Kände att det var lika bra så har jag mer tid för vettigare saker! :geek:
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1589
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Tips på börsen.

Post by SpaceCorp »

Det är nog svårt att sluta spela men ta en dag i taget, och se om du kan göra något annat istället för spela. Promenera tex.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6610
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tips på börsen.

Post by Hercules723 »

Tack! Ja, det är så man måste göra! Men det är svårt, det är det, då jag är uttråkad att jag spelar.

Jag ska försöka vara spelfri nu så länge det går. Efter 30 dagar ska jag förnya min spärr och så vidare. Jag har ju blockchain.poker som jag spelar gratis på! Ska nöja mig med den sidan, så länge det är gratis...
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13267
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tips på börsen.

Post by amandara »

Så gör jag med viktväktarna. Har tecknat ett abonnemang på 3 månader. Har haft ett år förut. Men kortare tid blir mer hanterbart så man orkar stå ut och hålla i. Det är ju inte samma som spel, att gå ner I vikt, men ändå. Jag tänker att om man inte ser så långt in i framtiden är det lättare att tackla. Med maten tar jag egentligen en dag I taget en måltid I taget. Så samlar tiden på sig. Nu har det gått 6 veckor för mig. När man får lite tid i ryggen är det lättare att avhålla sig. Tycker jag. Man har uppnått något, som man inte vill förlora. Nya vanor börjar sätta sig. Det är bra så. Jag tänker inte längre än så. Även en sjumilafärd börjar med ett steg. Och så ett steg till och ett steg till.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6610
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tips på börsen.

Post by Hercules723 »

Jo, man får sätta upp delmål och ta ett steg i taget.

Som en polsk överläkaren sa till mig. att inte göra för stora förändringar snabbt. Till att börja med räcker det med att förändra en sak under en vecka. Det är ju enkelt att skriva ner ett helt ark med saker man ska göra eller förändra. Men sedan att följa det är en annan femma. Att inte ta på sig för mycket för snabbt.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13267
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tips på börsen.

Post by amandara »

Jo, det är nog så.
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1589
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Tips på börsen.

Post by SpaceCorp »

Jag ska börja månadsspara en tusenlapp i Cliens småbolag på måndag tror jag. :)
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6610
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tips på börsen.

Post by Hercules723 »

Klokt beslut. Det är så gott som en säker investering. :)

*
Idag läste jag om en "old school" aktiespekulant på wall street. Hans namn var James R. Keene.

Jag tycker om att läsa om "old school aktiepampar"! :D
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8239
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tips på börsen.

Post by Richard »

Priset på silver har nästan fördubblats på ett år; https://silverprice.org/

Det ryktas att alla är på väg att plocka ut sitt silver, då kommer det att stiga med typ 10 000%.

Det är en säker investering, dessutom roligt att samla på. Kraschar världsekonomin, så har silver, guld o andra ädelmetaller kvar sitt värde. Guld har använts som betalningsmedel i tusentals år.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
SpaceCorp
Lutetiummedlem
Posts: 1589
Joined: 22 May 2021, 20:57

Re: Tips på börsen.

Post by SpaceCorp »

JAg är sugen på att köpa lite guld. Ända sedan jag såg 24 karat på tv eller vad tv showen hette,
där man kunde vinna en liten guldtacka.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8239
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tips på börsen.

Post by Richard »

Jo, jag är också fascinerad av ädelmetallerna. Guld är ju coolast, men även osmium, det är lite blåaktigt.

Silver, iridium, rodium, rutenium, platina o palladium ser alla ut som vanlig metall.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply