Conspiracies and aliens

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Conspiracies and aliens

Post by Inwatto »

Klankedinken: Nej, jag tror inte utomjordingarna krigar med änglar. Änglarna uppträder som våra poliser. Snabbt in i en situation, löser den, och sedan swisch iväg igen. Stannar inte och väntar på tack. De verkar upprätthålla något slags andliga lagar i det kaos som annars råder. Detta gillar inte utomjordingarna. Deras frihet blir inskränkt av änglarnas framfart. Så har jag uppfattat det. Änglarna krigar mot falska (fallna) änglar om våra själar.

Cosmos: Nja, jag tror hjärnan går på högvarv vid psykos för att försöka lösa situationen. Då aktiveras kanske centra i hjärnan som annars inte behövts. En normal människa (80%) hör inte röster och förnimmer alltså inte detta.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Conspiracies and aliens

Post by Klankedinken »

Jag tror änglarna slåss mot sephiroth från final fantasy som är en alien
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1770
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Conspiracies and aliens

Post by Inwatto »

Jag försöker hålla mig till mina egna erfarenheter och slutsatser, inte blanda in Hollywoods eller speltillverkares fantasivärldar. Det finns ju ett otal filmer och TV-serier om utomjordingar, men det är ju mest på skoj. Den verklighet man upplever som psykotisk är sällan skoj...
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Conspiracies and aliens

Post by Nobel »

Lyssnade på delar av en podcast om UFOn. Tappade min tro till mänskligheten. Den som intervjuades var ordförande i en UFO-förening i Sverige. Förstår inte varför dessa människor automatiskt designerar något oförklarligt till att vara utomjordingar, eftersom att det är just det - oförklarligt. Vet inte om jag ska vara ledsen på eller tycka synd om dessa människor som lever i denna masspsykos. Det sorgliga är att ledaren påstod att deras personal tränas i att vara öppensinnade, vilket de misslyckas med totalt enligt mig. Om de ska lära sig att vara ofärgade så bör de tränas i vetenskaplig metodik och kritiskt tänkande, inte gå på kurs hos någon som advocerar förekomsten av utomjordingar på jorden. Hoppas innerligt att mänskligheten rör sig bort från dessa konspirationsteorier.
'cause the freak inside controls my mind
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Conspiracies and aliens

Post by Klankedinken »

Jag gillar Men in Black!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Conspiracies and aliens

Post by memphis »

Jag gillar också Men in Black. Men jag kan erkänna att den ( första) filmen har sen spelat in i mina psykoser. Precis som många andra filmer som jag sett. Man blir färgad av vad man sett på film. Därför gillar jag inte skräckfilmer med mycket blod. Vill inte ha det i mitt system .
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Conspiracies and aliens

Post by Klankedinken »

Känns orent,.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Conspiracies and aliens

Post by Fantasio »

Är det någon mer än jag som tror att utomjordingar finns ibland oss? Reptilianer, shape shifters och alien greys. Jag tror det är de som styr världen.

Dessutom tror jag att den vita mannen kommer från planeten Mars och att de sanna jordborna är afrikaner och arabet.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Conspiracies and aliens

Post by memphis »

Låter lite tramsigt det där med mars.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Conspiracies and aliens

Post by amandara »

Fantasier.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Conspiracies and aliens

Post by Fantasio »

Men det är spännande, tycker jag. Jag tittar på filmer på Youtube om sådana saker.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Conspiracies and aliens

Post by memphis »

Jag har en osynlig makt emot mig. Vill inte tro direkt att det är aliens, men det ligger nära till hands eftersom den osynliga makten kan läsa mina tankar som jag inte yppat för någon. Och mycket, mycket mer...det är därför jag säger makt. För det är verkligen vad jag har emot mig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply