Conspiracies and aliens

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Conspiracies and aliens

Post by memphis »

:lol: jag med! Men swesanne menar nog bildligt talat.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Conspiracies and aliens

Post by Fantasio »

Dead Kennedys må vara förtappade anarkister, men det betyder inte nödvändigtvis att de har fel i allt de säger/sjunger. Lyssnar nu på låten "Government flu" och häpnar över deras klarsynthet långt innan AIDS, apkoppor och Covid-19. Frontmannen Jello Biafra är inget dumhuvud.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Conspiracies and aliens

Post by Fantasio »

Leo Ferrari var en högljudd förespråkare för teorin om en platt jord. Han hävdade att han själv höll på att ramla av jorden vid ett tillfälle. Det gillar inte ordet "atmosphere, utan säger atmoflat (ofta felaktigt skrivet atmosflat). Tror du att jorden är rund eller platt? Är den platt omges vi av en hög vägg av snö och is. Där kanske finns mer av jorden bortom den.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Conspiracies and aliens

Post by Krokus »

Om jorden vore platt, hur förklaras i så fall att solen lyser under olika tider beroende på var på jorden man befinner sig?

Jag tror att jorden är rund som en boll.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58284
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Conspiracies and aliens

Post by Nissegossen »

Columbus tog ett ägg och satte den spetsiga sidan i bordet så ägget stod upp. Detta för att tala om att jorden var rund. Ägget var något de spekulerade om på den tiden. De visste om att jorden var rund, av Greklands filosofer redan tidigt i antiken, men påvar inom kyrkan hävdade att jorden var platt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Platt_jord
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Conspiracies and aliens

Post by memphis »

Tror på vetenskapen och fotomaterial när det gäller hur jorden ser ut. Det är för vackert alltihop för att vara påhitt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Conspiracies and aliens

Post by Swesanne »

memphis wrote: 17 Jun 2022, 18:46 :lol: jag med! Men swesanne menar nog bildligt talat.
Ja, helt rätt, Memphis
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Conspiracies and aliens

Post by Cosmos »

Fantasio wrote: 27 Apr 2022, 01:53 https://www.youtube.com/watch?v=R18R1YnfRjY
Dog Paul McCartney?
Ja, jag minns det där. Visserligen inte förrän på 80-talet. Men alla vi Paul-fans kan garantera att det är osannolikt att hans kopia fortfarande gör skivor. Nej, han lever i högsta grad. Har sett honom live 3 ggr.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Conspiracies and aliens

Post by Cosmos »

Fantasio wrote: 19 May 2022, 19:34 MORD I UPPSALA - ENVER ATA

840620 mördades Enver ATA på Stora Torget i Uppsala. Han sköts från nära håll, bakifrån med flera skott. Mördaren, Zülküf KILINC, greps efter en kort flykt varunder han kastat mordvapnet.

Under de kommande förhören uppgav KILINC att han handlat på egen hand sedan "det kurdiska folket dömt ATA till döden".

Under utredningen framkom att KILINC sannolikt hade haft flera medhjälpare, såväl i Sverige som i utlandet och att mordet var en avrättning beordrad av PKKs ledning, sedan ATA hoppat av från organisationen och offentligt uttalat kritik mot partiet.

Ismet Celepli, född 23 maj 1948 i Celep, död 16 juni 2009 i Celep, Turkiet, var kurd och politiskt aktiv för kurdernas sak i Sverige under 1980-talet. Celepli drog till sig massmedias uppmärksamhet i samband med utredningen av Palmemordet och det så kallade PKK-spåret, då polismästaren i Stockholm, Hans Holmér, riktade misstankarna mot den kurdiska separatiströrelsen PKK.
Hans Holmér hade nog rätt. Han försvann från utredningen då han inte hade någon mer som var inne på PKK-spåret. Det hela hade med säkerheten att göra. PKK är en terrororganisation men har behandlats slappt och med tystnad i Sverige, för att inte tala om Uppsala där man har fått sitt fäste.

Jag satt och lyssnade på radion den kvällen och hörde nyheterna live. Olof Palme levde när ambulansen kom men dog i denna på väg till Karolinska. Själv konstaterade nästan omedelbart att det handlade om utländska terrorister. Allt pekade på det. Men det var en för het potatis. Man var skraj helt enkelt. Sverige består av två falanger som på olika sätt inte vill kännas vid riskerna att hysa terrorister vid vår barm. De fega och de som underkastar sig inför faran och förtränga att Sverige utomlands ses som ett transitland för terrorister som planerar sina dåd här.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Conspiracies and aliens

Post by Fantasio »

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23247
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Conspiracies and aliens

Post by Zoidar »

Vore spännande, men tvivlar på det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Conspiracies and aliens

Post by Fantasio »

Jag såg ett program om UFO:n nu ikväll, tror det var på Discovery. De tog upp ett fall där sex ljussken satt stilla på himlen, men även rörde på sig. Det spekulerades om det var ljus från en farkost. Plus en massa annat spännande.
Post Reply