Conspiracies and aliens

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Conspiracies and aliens

Post by zoegas »

Nu är utredningen klar om ni ens minns dokumentären. Estonias sprickor var från berg skriver de. Men jag minns dokumentären där de peka på att de inte fanns något berg?

https://www.expressen.se/nyheter/nya-es ... esenteras/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Conspiracies and aliens

Post by Fantasio »

För flera år sedan köpte jag två tröjor från en irländsk sida. Martin McGuinness och Gerry Adams med texten Sinn Fein. Och så en tröja med texten iRA- undefeated army". vet inte varför jag köpte dem, för jag är på motståndarsidan, lojalisterna. Fuck the pope and the Vatican!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Conspiracies and aliens

Post by Fantasio »

Den vita och "gula" människan (koreaner och japaner) härstammar från utomjordingar. Helt plötsligt togs ett quantum leap i människans utveckling och det berodde på korsbefruktion mellan neger och alien. Detta tystas ned av jordens regimer, USA i synnerhet. Men jag är troende protestant och vet att Gud har skapat oss alla, jordbor som mer långvägda gäster. We're not alone...
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Conspiracies and aliens

Post by memphis »

Jag tror också på annat liv i universum, men tror inte att nåt rymdskepp har landat på jorden. Det skulle inte gått att hålla tyst om något sådant.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Conspiracies and aliens

Post by memphis »

Varför skapade Gud människorna? Det gjordes för att han ville att nån förutom han själv skulle bli MEDVETEN OM SKAPELSEN. Allt det vackra måste ses av någon som också kan reflektera över vad den ser.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Conspiracies and aliens

Post by memphis »

Det ska börja en tvserie som handlar om utomjordingar. Programledare är ufofantasten Felix Herngren.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Conspiracies and aliens

Post by Leakim97 »

Om inte jorden eller universum fanns, vad skulle finnas då? Är det bara svart? Ingenting?

Klura ut det
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Conspiracies and aliens

Post by Zoidar »

Leakim97 wrote: 01 Apr 2024, 07:53 Om inte jorden eller universum fanns, vad skulle finnas då? Är det bara svart? Ingenting?

Klura ut det
Svart är någonting. Blinda ser inte svart. De ser ingenting.

https://youtu.be/ZDHJRCtv0WY?si=K6RvDw8WOyorMlIi
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Conspiracies and aliens

Post by Leakim97 »

Tror du allt skulle vara bara "svart"? Om inte universum fanns. Om det inte vore ens svart, om det inte vore någonting alls, hur hade det varit då? Vad är ens ingenting alls?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Conspiracies and aliens

Post by Zoidar »

Leakim97 wrote: 01 Apr 2024, 08:23 Tror du allt skulle vara bara "svart"? Om inte universum fanns. Om det inte vore ens svart, om det inte vore någonting alls, hur hade det varit då? Vad är ens ingenting alls?
Säg det! Svårt att greppa. Svart är i alla fall någonting.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Conspiracies and aliens

Post by Leakim97 »

Ja verkligen svårt
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Conspiracies and aliens

Post by wasp »

Ljus är en elektromagnetisk vågrörelse och ögat, 380-600 nm (nanometer), strålningen syns inte förrän de träffar de ljuskänsliga receptorerna (tappar och stavar),i ögat. Antingen den specifika ljuskällan eller reflekterat från någonting och vi kan se former och färger. Elektromagnetisk strålning + en sinnesrörelse gör att vi kan se!

Image
Post Reply