Kul och gott på krogen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Kul och gott på krogen

Post by Fantasio »

Eftersom min kompis fått sina pengar indragna av sin förvaltare har vi inte kunnat gå på krogen på ett par månader. Vi gick dit en gång i veckan, ibland två gånger. Ett sunkigt ställe, men med förträfflig mat. Några exempel: Biffstek med rödvinssky och rödlök, entrecôte med bearnaisesås, fläskfile med bearnaisesås, schnitzel med rödvinssås och grillspett med tzatziki. Pizza och kebab har de också. Maten kostar från 89 kronor (de enklaste pizzorna) till 240 kronor om man vill ha God väns grillmix med oxfilé, entrecôte och pepparsås. Dessutom tycker jag ölen är rätt billig. 40, 50 eller 60 kronor beroende på storlek. Tyvärr hänger det skumt folk där om kvällarna, men kompisen och jag brukade gå dit på eftermiddagarna. Inget stök så dags. Nu väntar jag bara på att kompisen ska slippa sin förvaltare så vi kan gå på lokal igen.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18685
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Kul och gott på krogen

Post by Krokus »

Får kompisen inga pengar alls av förvaltaren? Låter riktigt jobbigt!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kul och gott på krogen

Post by Fantasio »

Nej, han har noll kronor. Mat får han på boendet. Ett annat ställe jag kan tänka mig att gå till är Rosegarden, ett asiatiskt ställe.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Kul och gott på krogen

Post by Cosmos »

Får han inga fickpengar ens en gång? Verkar väldigt konstigt. Känner ett par med förvaltare och de får sig tilldelat några hundringar i veckan.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kul och gott på krogen

Post by Fantasio »

Personalen på hans boende ser inte med blida ögon på hans öldrickande. Det är han och hans granne, en äldre man, som festar så fort de har pengar. De kontaktade hans förvaltare och han fick alla pengar indragna. Nu ska han försöka bli av med sin förvaltare i rätten och få hans syster att ta över ekonomin. Men det tar tid då Covid19 orsakat långa köer till förvaltningsrätten.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8234
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Kul och gott på krogen

Post by Richard »

Sitt hemma hos varandra!

Visst, man träffar ju inget nytt folk o måste laga maten själv. Men ölen blir billigare. En öl kostar kanske 13 kr på Systembolaget. Även om jag föredrar att vara ensam, så är det trevligt när en eller två polare kommer upp på en öl, eller att ni är hos dom. Nu vet jag personligen inte hur jag skulle göra med ölen, det blir sprit vid nästa fest, det mår jag inte dåligt av o blir jättefull. Eller så blir det ingenting!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kul och gott på krogen

Post by Fantasio »

Tyvärr får man inte komma in på kompisens boende. Annars skulle vi kunna gå till Systembolaget och hamstra och sitta hos honom.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8234
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Kul och gott på krogen

Post by Richard »

Ahaa... Är det nykterhetskrav där? Eller p.g.a coronarestriktioner?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kul och gott på krogen

Post by Fantasio »

Nej då, man får dricka öl där. Jag var hos kompisen 2018, i augusti och drack folköl. Det är på grund av smittorisk man inte får komma in. Sedan är personalen på kompisen när han försöker gå in till grannen och bomma några öl eller ta sig ett snabbt glas whisky. Jäklar vad de två kan dricka.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58513
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Kul och gott på krogen

Post by Nissegossen »

Osökt ställer jag frågan, mötas hemma hos dig?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kul och gott på krogen

Post by Fantasio »

Visst skulle vi kunna ses hos mig. Men kompisen får ju inga pengar till öl, han får förlita sig på min pant för att kunna köpa sig några 2,8:or.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37102
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Kul och gott på krogen

Post by Geta »

Jag tvivlar på att din kompis inte får några pengar. Det säger han bara för att du ska betala.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply