Ett erkännande!

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Ett erkännande!

Post by Klankedinken »

Den stora anledningen till varför jag har kunnat resa mig ur misären och försöka göra något av mitt liv är för att jag fått bättre förutsättningar! Man kan prata om att medicin ger symptomförbättring vilket är en grej men jag har något ni inte har som gör att jag kan ta ut svängarna mera.. Leva lite större och ta lite mer risker..

Det stavas

Pengar



Tyvärr..
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Ett erkännande!

Post by Snuttan »

Har du slagit igenom eller...är det de du försöker säga?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ett erkännande!

Post by Klankedinken »

Du är rolig du.. Nä jag menar precis vad jag har skrivit.. Jag lever ett större och friare liv.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36954
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ett erkännande!

Post by Geta »

Klankedinken har fått ut pengar på en sjukförsäkring.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Ett erkännande!

Post by Mosbrickan »

Klankedinken är nog en oligark. :D


Fast de är ju å andra sidan inte särskilt fria numer...
Snuttan
Germaniummedlem
Posts: 3140
Joined: 25 Sep 2021, 15:34

Re: Ett erkännande!

Post by Snuttan »

Ja pengar brukar motivera/stärka mig med
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12663
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Ett erkännande!

Post by zoegas »

100%

Jag har haft asball det senaste halvåret. Men nu är dem slut :evil:
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58314
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ett erkännande!

Post by Nissegossen »

Har haft sexsiffriga tal på bankkonto, tyvärr slut sedan länge. Borde satsat pengarna i ett hus. På den tiden hade jag drömmar om att kunna lätta och flyga och sedan landa där jag ville. Någon sade om mitt ansikte, du glänser.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ett erkännande!

Post by Klankedinken »

MM.. Jag har flera saker jag gör för att "lätta och flyga"

En av dem är att motionera mycket, jag är ute omkring 2 timmar per dag..
Sen äter jag när jag behöver det och litar på att min kropp säger till mig hur mycket jag vill ha, lyssnar på kroppen helt enkelt!
Sömnen funkar bra men det har att göra med grym sömnhygiene samt motion..

Annat jag gör är att begränsa skärmtid, jag har lagom socialt, jag har mycket avslappning där jag mediterar till exempel eller spela gitarr..

Faktum är att jag byggt mitt liv kring saker som stärker mig och det gör att jag mår bättre, vågar mer och är starkare..
Vad jag tror så underlättar pengar eftersom jag inte behöver tänka på om jag har råd med mat eller inte kommer kunna betala hyran..
Det är en stress ur världen att känna att om jag behöver något så kan jag köpa det..

För den saken betyder det inte att jag köper en massa onödigt som att ha en bil eller äta på någon lyxig restaurang..

Allt inom rimliga gränser såklart.. Jag skulle väl inte vilja att det tog slut när jag håller på att bygga något så bra?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36954
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ett erkännande!

Post by Geta »

Nissegossen wrote: 12 Mar 2022, 09:34 Någon sade om mitt ansikte, du glänser.
En diakonissa som var elak mot mig sa att jag ville glänsa.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ett erkännande!

Post by Zoidar »

Rätt många har blivit miljonärer på kryptovaluta. De köpte på den tiden när det knappt var värt något och plötsligt är det värt 20 miljoner.
Last edited by Zoidar on 12 Mar 2022, 11:43, edited 1 time in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58314
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Ett erkännande!

Post by Nissegossen »

Geta wrote: 12 Mar 2022, 11:20
Nissegossen wrote: 12 Mar 2022, 09:34 Någon sade om mitt ansikte, du glänser.
En diakonissa som var elak mot mig sa att jag ville glänsa.
Tror inte personen menade något negativt om mig. Utan enbart att jag glänste av vällevnad vid den tiden. Mitt liv är helt annorlunda än vad det var då. En författare skrev i en bok intervjuer under annat namn om mig i en bok, att jag gick omkring i snyggt skurna kostymer. Vill säga att i boken var det fler intervjuer. Den boken ligger i källaren tillsammans med de andra böckerna. Har idag ingen bokhylla. Allt på väggarna ligger också i källaren.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply