Läsa sin journal

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Läsa sin journal

Post by Geta »

Innan jag började med 1177, läste jag aldrig journalen. Har inte upptäckt att de skrivit något fel om mig. Mitt utseende nämner de inte.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36678
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Läsa sin journal

Post by memphis »

Blir less. Är det bara jag som inte kan läsa journalen?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Läsa sin journal

Post by Geta »

Konstigt. Umeå som är en sån föregångsstad, när det gäller sjukvård. De borde ha 1177.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Läsa sin journal

Post by Geta »

memphis,

Har du sökt på 1177 Västerbotten. Du kan logga in med Bank-Id.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36678
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Läsa sin journal

Post by memphis »

Ja, jag har försökt på 1177. Finns inget att läsa där förutom meningslösa anteckningar på vårdcentralen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Läsa sin journal

Post by Geta »

Ja, men då finns ju 1177 där du bor. Du får söka på varje mottagning för sig, där du har varit. Menar du att psykiatrimottagningen inte lägger ut anteckningar efter besök.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Läsa sin journal

Post by Leakim97 »

Journalen ska väl alltid gå att läsa. Om inte så är det något som är fel.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36678
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Läsa sin journal

Post by memphis »

Geta wrote: 28 Mar 2024, 18:11 Ja, men då finns ju 1177 där du bor. Du får söka på varje mottagning för sig, där du har varit. Menar du att psykiatrimottagningen inte lägger ut anteckningar efter besök.
Ja precis. Psykiatrin lägger inte ut journalerna.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58232
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Läsa sin journal

Post by Nissegossen »

Journalen från psykatrin finns klicka på vårdcentralen då ändras det till byt mottagning, ta där psykiatri när du är färdig byt mottaggnihg igen då dyker annan motagning du varit på upp. När du gått igenom alla återgå till vårdcentralen du är listad på. Fick hela min journal från 1980 utskrivenn då någon skrivit av den och lagt den digatalt lagrad. Journalen från 1974-1980 ligger fotograferad och ligger i atombombsäkert bergrum, ty jag bytte klinik 1980 från klinik II till klinik IV 1980 och klinik II blev centrum och klinik IV blev distrikt Öster efter hur vi bodde den delen av journalen fick jag inte, den är för mig förborgad min dåvarande läkare var tillika överläkare och vi rökte cigariller på hans tjänsterum där han tog emot patienter och kom väl överens han frågade vill du ändra på något i journalen innan den läggs i bergrum mikrofilmad? jag svarade nej, läkarna har skrivit vad de skrivit.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Läsa sin journal

Post by Fantasio »

Jag vill minnas att jag inte längre kommer in på min journal, detta på grund av ej uppdaterad bank-ID. Ska försöka logga in snart, nu blev jag nyfiken.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58232
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Läsa sin journal

Post by Nissegossen »

Måste tillägga att journalen har jag inte kvar den slängdes vid saneringen
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Läsa sin journal

Post by Geta »

Jag har undvikit att läsa mina gamla journalanteckningar. Har aldrig försökt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply