Läsa sin journal

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Läsa sin journal

Post by wasp »

Jag kan läsa journalen på 1177 i den region jag bor. 14 dagars eftersläpning bara.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Läsa sin journal

Post by Krokus »

Även jag kan läsa anteckningar på 1177. Ibland skriver de underliga saker, och då har jag sagt till. Som den läkaren på vårdcentralen som skrev förra året "patienten tycker att hon har diskbråck". :?
Jag ville utreda om jag hade diskbråck, det är skillnad.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Läsa sin journal

Post by Zoidar »

Tycker man skulle ha tillgång till provsvar på 1177. Vissa kommuner tillåter det, men inte skåne. Jag får istället beställa hem svaren från Arkivservice.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Läsa sin journal

Post by Miika »

Jag brukar läsa min journal
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Läsa sin journal

Post by Koi »

Jag brukar kolla journalen. Jag undviker ibland ögonkontakt också. Och har flat emotionell kontakt har de skrivit.

Det var där jag såg att de misstänkte schizofreni när jag var inlagd.

Kollar även provsvaren. Har för höga tricyklider och prolaktin igen. Får se vad läkaren hittar på. Byta medicin eller sänka Haldol.

Ska se han om en vecka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Läsa sin journal

Post by Fantasio »

"Vid dagens samtal uppger patienten att han mår bättre. Han känner sig lugnare, rösterna har blivit svagare, han kan inte längre uppfatta vad de säger. Sover bra. Han är lite orolig över att ha problem med hjärtat, eftersom han har dåliga matvanor. Klagar på torra händer, något som han tror vara anknyten till en hjärtproblem. Patienten är lite rastlös, har skakningar vid händerna och i kroppen. Patienten är ganska fåordig. Håller sig mest för sig själv men är mest hela tiden ute på avdelningen. Har en del röster och han använder öronproppar."

Det är ju kul att läsa sin journal.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Läsa sin journal

Post by Fantasio »

"Fantasios roll on har försvunnit på rummet. Patient tror att det kan vara demoner som har tagit det.Kastar satanistvatten på golvet utanför dörren för att demonerna inte ska ta sig in i rummet o ta flera saker."

Det har jag ett svagt minne av. Nån hade varit inne på mitt rum och stulit min roll on för att jag skulle lukta illa. Fick tillbaka den efter kanske nån dag.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Läsa sin journal

Post by Richard »

Nån snodde min rakhyvel när jag låg inne. Eftersom man inte får ha rakhyvlar själv, så hade jag lämnat inte den till personalen, o de tyckte inte jag behövde raka mig (då rakade jag mig typ varje dag), men till slut fick jag tillbaka en engångs-rakhyvel. Jag hade lämnat in en dyr Gillette-hyvel, men engångshyveln var den enda dom hade i lådan... :evil:
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Läsa sin journal

Post by Fantasio »

Jag glömde mina nikotinsugabletter på avdelningen. Orkade inte gå tillbaka och hämta dem. De förvarades inlåsta.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Läsa sin journal

Post by Hercules723 »

Jag läste min journal förra året. Det var inte så intressant.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Läsa sin journal

Post by Cosmos »

Jag läser journalen ibland, men där brukar inte stå något upphetsande. Är inte speciellt intresserad. På 90-talet beställde jag efter en papperskopia på min 80-talsjournal. Den var faktiskt ganska rolig, skrattade gott åt mina påhitt fast det var galghumor egentligen, djupt tragiskt faktiskt. Man undrar hur det kunde gå så illa trots bra förutsättningar.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Läsa sin journal

Post by wasp »

Cosmos wrote: 26 May 2021, 20:48 Jag läser journalen ibland, men där brukar inte stå något upphetsande. Är inte speciellt intresserad. På 90-talet beställde jag efter en papperskopia på min 80-talsjournal. Den var faktiskt ganska rolig, skrattade gott åt mina påhitt fast det var galghumor egentligen, djupt tragiskt faktiskt. Man undrar hur det kunde gå så illa trots bra förutsättningar.
Vill inte läsa journalen från 1980 0ch 1990 talen. Allt blev så in i h'''''e fel!!
Post Reply