Mer stålar!

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18598
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mer stålar!

Post by Krokus »

Krokus wrote: 14 Mar 2022, 16:36 Hm... Står det något om garantitillägget på regeringens hemsida? Ska kika.
https://www.regeringen.se/pressmeddelan ... pa-remiss/

Det jag hittar är från 24/2-22. Kan hända att nyhetstidningar/nyhetssajter inte har tagit upp detta förrän nu?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Mer stålar!

Post by Klankedinken »

Har vi inte pratat om att dom skulle öka summan för alla med sjukpensioN? Det har ju redan hänt samt att taket på bostadstilläget har ökat.. Den här summan har vi också pratat om och det är för att kompensera för gamla om dom har det snålt..
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12663
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mer stålar!

Post by zoegas »

Det står inte med här

https://www.regeringen.se/pressmeddelan ... v-ukraina/

Tidningen ljög.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Mer stålar!

Post by Klankedinken »

jag borde få pengar till min cykel eller en cykelförsäkring för att jag cyklar istället för att köra bil!
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Mer stålar!

Post by Cosmos »

Ni blandar ihop äpplen och päron. De med allra lägst pension, ålderspensionärer, ska enligt uppgörelsen mellan och S och V, få ett bidrag på upp till 1.000 kr/mån. Istället för att sänka skatten vilket skulle komma alla till del.

Nu har energipriserna sprängt taket. Både el och drivmedel är skamligt höga och får hela samhället att drabbas på ett rent kusligt sätt. Nu ska S så klart lösa ekvationen genom bidrag. Istället allt man kan göra är att sänka skatten som idag ligger på över 50 procent. Det skulle innebära att vi kom ner på Europapriser men det är ändå alarmerande hög nivå på el- och drivmedel. Ett land utan en säker energi dör lika säkert som vi människor dör av bristsjukdomar kopplat till energinivåer.

Men S kan inte tänka sig att sänka skatterna. Istället bjuder man bidrag istället för sänkt skatt. De höga energipriserna är direkt dödande men staten drar in 10 miljarder på skatterna. På vilket sätt man ska man utnyttjar dessa pengar lär vi nog bli varse. Lite låtsasjobb här och där för att bekämpa den höga arbetslösheten och ytterligare meningslösa miljonregn över utanförskapsområdena.

Den höga inkompetensen hos våra politiker är samhällsfarlig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Mer stålar!

Post by Klankedinken »

Du och dina äpplen!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mer stålar!

Post by memphis »

Tror det dröjer innan vi får en höjning av sjukersättningen igen, nu när vi fick så mycket from januari. Sen beror det på vad man röstar på också. Med moderat politik kan vi räkna med en sänkning i stället.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply