Skillnad mellan då och nu

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by Klankedinken »

Det är så där där man är deprimerad.. Man upptas av det gamla, det som har orsakat en smärta.. det är som att man inte kan uppleva glädje.. Egentligen känner man inte så mycket alls vid depression.. bara att allt är så jävla jobbigt.. ibland ens att kliva upp ur sängen!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by Geta »

Men Fantasio är ju upptagen med roliga och glada dagar innan han blev sjuk.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 17 Mar 2022, 16:05 Men Fantasio är ju upptagen med roliga och glada dagar innan han blev sjuk.
Jag tror han sitter och sörjer att dom dagarna är förbi och att han förknippar dom med sina föräldrar eller nått :)
User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by Swesanne »

I believe in miracles 🌸
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by Geta »

Fantasio var inte glad medan hans föräldrar levde heller.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12663
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by zoegas »

Det är nog en form av PTSD.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by Klankedinken »

Tycker vi lämnar det medicinska åt läkarna och fokuserar på vad som är viktigt istället!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by Fantasio »

Jag har hittat på mycket kul i mina dagar. En gång var kompisen och jag på en krog och beställde in varsin pizza och varsin stor öl. Vi åt och drack med god aptit. Efter att vi var färdiga gick vi ut och jag tände ett bloss. Vi gick så sakteliga därifrån då kompisen lite försiktigt sa "betalade jag?". Först förstod jag inte vad han menade, men snart trillade polletten ned. Vi hade tagit en springnota. Vi fortsatte gå fast i lite högre tempo. Ingen från krogen kom efter oss, vi klarade oss. Det kan jag skratta åt än idag. Jag har fler historier på lager.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by Geta »

Är det- det roligaste du kan komma på? Saknar du livet då du
tog springnotor?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by Fantasio »

Nejdå, jag kan skriva mer tokigheter. Att ta springnota var inget jag gjorde mer än en gång.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by Fantasio »

En gång var jag på kinabuffé med två nu döda vänner. De ena av dem var berusad. Efter maten ville han prompt gå till en viss krog. Vi gick alla tre dit och den här killen tar upp en stor askkopp och höjer armen. "Do ska inte" sa bartendern. Klirr! Askkoppen missade sitt mål. Mina två vänner tog till flykten, jag blev undanföst av bartendern när han lubba efter mina vänner. Han som kastade askkoppen hade elefantminne och glömde aldrig en oförrätt, verklig eller påhittad. Förmodligen hade han blivit utkastad från puben tidigare.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Skillnad mellan då och nu

Post by Geta »

Konstiga idéer om vad du tycker är ett roligt liv, Fantasio.
Är det detta som du saknar- när det ven askkoppar i luften.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply