Tror jag slutar med multivitamin

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24049
Joined: 10 May 2021, 16:12

Tror jag slutar med multivitamin

Post by Zoidar »

Jag har kollat vad jag äter och jag får i mig allt jag behöver och lite till. Varför ska jag då ta multivitamin?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tror jag slutar med multivitamin

Post by Fantasio »

Ja, vid allsidig kost behöver man sällan vitamintillskott. Där jag jobbade gjorde vi mängder med c-vitaminbrustabletter (jag arbetade vid maskinen som fyllde dem och satte på kork) och överskottet av vitamin c kissade man ut. Vi gjorde brusrör till Tesco i England (deras motsvarighet till vårt ICA) och till Friggs.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24049
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tror jag slutar med multivitamin

Post by Zoidar »

Ägg är typ en multivitamin utan c-vitamin.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17967
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tror jag slutar med multivitamin

Post by Fantasio »

Ja, ägg ska ju vara nyttigt. Själv får jag kväljningar av det. Men jag drack råa ägg när jag tränade.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8333
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tror jag slutar med multivitamin

Post by Richard »

Jag måste ha multivitamin, då jag i stort sätt endast äter ägg, knäckebröd, kaviar, glass, banan, chokladmjölk och 2 dl proteinpulver.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24049
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tror jag slutar med multivitamin

Post by Zoidar »

Richard wrote: 26 Mar 2022, 13:45 Jag måste ha multivitamin, då jag i stort sätt endast äter ägg, knäckebröd, kaviar, glass, banan, chokladmjölk och 2 dl proteinpulver.
Låter klokt. Jag har fortsatt också, men tar en svagare variant varannan dag.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
Post Reply