Jourhavande terapeut

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Idag blev det många glada skratt under min klients och mitt samtal. Vi pratade om knas vi gjort som fulla. Jag ger ett exempel: Jag var jättefull innan jag blev sjuk och gick och ledde cykeln bredvid mig. Jag hade mött en satmara från jobbet och fick höra att hon sett mig komma gåendes med "en vilt stirrande blick". Det skrattar jag åt än idag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Min "klient" vill prata av sig. Han har ju personal ständigt närvarande som han kan prata med, men han verkar föredra att göra det med mig. Vi pratar mest om samma saker: öldrickande och pengar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Kompisens mamma hade ramlat och slagit sig. Hans föräldrar ska visst ha ett trygghetslarm, men han gick hem till dem och hjälpte dem med lite städning tror jag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Jag har idag agerat terapeut som vanligt. Det blev ett kortare samtal, då jag var trött. Men han ska ringa ikväll igen. Då kör vi ett varv till med starköl och kosing. Inte mig emot.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Imorgon går jag med veckans pant till kompisen. Brukar bli något på 40 kronor. Lite mer denna gång. Vi tar en cigarett och snackar lite.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Min kompis känner sig nedslagen på grund av att han inte kommer åt sina sparade pengar. Hans förvaltare har dragit in alla hans pengar, det var tidigt i våras eller sent i vintras. Vi har pratats vid två gånger idag och jag ör inte världens bästa på att prata, men jag hoppas han fick ut något av våra samtal.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Det kan vara ett välkommet avbrott i slösurfandet att få ett telefonsamtal. Men idag har min vän inte hört av sig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Min kompis har skrivit ned på ett papper vad han ska ge mig när han får sina pengar. Bland annat ska jag få fem flaskor whisky och hör och häpna: han säger sig vilja ge mig 75 000 till en motorcykel. Tveksamt om jag kan och borde ta emot en sådan stor gåva.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Jourhavande terapeut

Post by Krokus »

Kommer du ihåg hur en motorcykel körs? När körde du senast?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35971
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jourhavande terapeut

Post by Geta »

Det låter inte vettigt att ge dig 75 000 kr, Fantasio.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Krokus wrote: 13 Oct 2021, 15:18 Kommer du ihåg hur en motorcykel körs? När körde du senast?
Jadå, det är ingen fara. Fast jag har inte kört sedan år 2002 som jag minns det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jourhavande terapeut

Post by Fantasio »

Geta wrote: 13 Oct 2021, 15:27 Det låter inte vettigt att ge dig 75 000 kr, Fantasio.
Nej, jag vet. Vi får väl se vad som händer.
Post Reply